Wat is er aan de hand? Wie geeft raad?
Wat is er aan de hand? Wie geeft raad?
Ik heb een 960 van 1996 sedan Lpi handbak 272000km met Volvoruilmotor 100000km pas 2 maanden en reed ca.4000km inmiddels en heb storing in de watertemperatuurmeter. Bij koude motor contact aan staat de naald van de temperatuurmeter meteen op de helft van de schaal; dacht temperatuursensor in thermostaathuis defect. Heeft 2 draden met stekker, andere sensor al geprobeerd maar doet het ook al niet: ligt dus niet aan de temperatuursensor.
Met losgekoppelde sensor en contact aan staat de wijzer ook in het midden. Heb ook gekeken of er spanning op de draden naar de sensor stond NEE dus: contact uit dan wijzer meteen op nul.
Vialle Lpi: het is nu zo dat als ik op gas rijd schakkelt de motor na ca. 5 km over op gas. Na b.v. 50 km gereden te hebben, gestopt en motor afgezet te hebben en ca. 10 minuten boodschappen gedaan te hebben, weer gestart en dan na 5 km weer over op gas (vind ik erg lang met warme motor). Dan begint de motor te horten en stoten en kan er dan niet meer mee rijden, overschakelen op benzine en dan loopt de motor weer goed en probleemloos. Nog een paar keer geprobeerd maar gas niet goed:horten en stoten. Een uur bij kenisgeweest, op gas gezet en 150 km gereden, geen probleem.
Heb dit nu al een paar keer gehad.
Misschien ligt het aan het temperatuurgedoe ligt en de computer het niet begrijpt. Heb ook nieuwe lambdasondes gemonteerd en het lambdalampje gaat na 300-400km branden, warna ik telkens heb gereset door de accupool los te nemen.
Ik Vind de 960 een fijne auto, maar dit vind ik waardeloos. Heeft iemand goede raad?