Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/LPG/Wat is er aan de hand? Wie geeft raad?

Wat is er aan de hand? Wie geeft raad?

Wat is er aan de hand? Wie geeft raad?

- Ingediend door reniers , op 20 mrt 2011 - 1 Reacties -
Forum: 
LPG

Ik heb een 960 van 1996 sedan Lpi handbak 272000km met Volvoruilmotor 100000km pas 2 maanden en reed ca.4000km inmiddels en heb storing in de watertemperatuurmeter. Bij koude motor contact aan staat de naald van de temperatuurmeter meteen op de helft van de schaal; dacht temperatuursensor in thermostaathuis defect. Heeft 2 draden met stekker, andere sensor al geprobeerd maar doet het ook al niet: ligt dus niet aan de temperatuursensor.

Met losgekoppelde sensor en contact aan staat de wijzer ook in het midden. Heb ook gekeken of er spanning op de draden naar de sensor stond NEE dus: contact uit dan wijzer meteen op nul.

Vialle Lpi: het is nu zo dat als ik op gas rijd schakkelt de motor na ca. 5 km over op gas. Na b.v. 50 km gereden te hebben, gestopt en motor afgezet te hebben en ca. 10 minuten boodschappen gedaan te hebben, weer gestart en dan na 5 km weer over op gas (vind ik erg lang met warme motor). Dan begint de motor te horten en stoten en kan er dan niet meer mee rijden, overschakelen op benzine en dan loopt de motor weer goed en probleemloos. Nog een paar keer geprobeerd maar gas niet goed:horten en stoten. Een uur bij kenisgeweest, op gas gezet en 150 km gereden, geen probleem.

Heb dit nu al een paar keer gehad.

Misschien ligt het aan het temperatuurgedoe ligt en de computer het niet begrijpt. Heb ook nieuwe lambdasondes gemonteerd en het lambdalampje gaat na 300-400km branden, warna ik telkens heb gereset door de accupool los te nemen.

Ik Vind de 960 een fijne auto, maar dit vind ik waardeloos. Heeft iemand goede raad?

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • pieter.donders.9
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.