Uitlaatspruitstuk draadeinde gebroken op cilinder 1
Uitlaatspruitstuk draadeinde gebroken op cilinder 1
chips, chips en nog een keer chips.
vorige week heb ik mijn volledige uitlaat vanaf de kat naar achteren vervangen. Fluitje van een cent. de oude was zo krokant dat ik hem er bijna vanaf kon breken. Nieuwe gehaald en gemonteerd dat ging allemaal best. Nou had ik aan de voorkant bij cilinder 1 ook een kleine lekkage aan het uitlaatspruitstuk door een uitgelopen pakking. Ik dacht slim te zijn en ben al twee weken braaf met kruipolie bezig geweest op dat spruitsuk om alles voor te weken. Paar dagen geleden was het zover en ja hoor de eerste de beste draadeinde waar ik de moer vanaf wil halen sneuvelt al meteen en niet eens met kracht zetten. Ik zet de sleutel erop draai een klein beetje en hij breekt zo af. Waarschijnlijk is deze al langer aan de slechte kant geweest want in die hoek lekt het spruitstuk ook. Nou ben ik maar even gestopt voordat ik er nog 7 mol. Eerst verse draadeinden en moeren bestellen en dan opnieuw beginnen. Ik kan wel redelijk sleutelen dus het zal wel goed komen maar toch.
Nu zal het spruitstuk er volledig afmoeten denk ik om het oude draadeinde te verwijderen uit de kop. Wat moet er allemaal los van het spruitstuk. Mijn inschatting:
Turbo downpipe los
Achterkant spruitstuk zit een leiding die om het blok loopt (detox ?) moet deze los
Moet de turbo eraf of kan die aan het spruitstuk blijven zitten ?
heb ik nog meer onderdelen, pakkingen etc. nodig dan de uitlaatspruitstukpakkingen, draadeinden en moeren ???
hopelijk weet iemand raad.
Benno