Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Alice in Wonderland

Alice in Wonderland

Alice in Wonderland

- Ingediend door John_H , op 26 feb 2011 - 6 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Om het niet te verleren ben ik maar weer eens aan het sleutelen gegaan. Regelmatig koelvloeistof bijvullen zint me gewoon niet en de motor liep niet meer zo netjes. Dus vanochtend vroeg opgestaan een hoekje in de garage vrij gemaakt om de onderdelen ergens kwijt te kunnen. Eerst de kop gedemonteerd en dat viel niet mee bij zo’n moderne B200ET motor. Warempel er gaat ook nog koelvloeistof door de turbo, laat ik die ook maar demonteren.

In de leiding van de turbo naar de luchtkoeler is wat olie aanwezig, kweetnie of dat direct een probleem is. Maandag eens kijken of er ergens in de buurt van Eindhoven een  turbobedrijfje zit die me kan helpen de turbo te beoordelen en evt reviseren of vervangen. Wat zou zo’n ding kosten?

Ik vraag me af of er al geharde kleppen in de kop zitten. Weet iemand dat?

Dan zal ik ook maar een nieuwe distributieriem en spanner op het boodschappenlijstje zetten, dat gaat dan in één moeite door.

Het niet netjes lopen is waarschijnlijk te wijten aan de verdeler , de contacten en de rotor zien er niet zo goed uit. Niet vragen wat ik daarmee bedoel.  Had laatst niet iemand een zo goed als nieuwe verdelerkap, rotor en bougiekabels te koop?

Oja dat Alice in wonderland! Zo voel ik me als ik aan een motor werk, waar ik nog nooit aan gesleuteld heb. Tot vorig jaar was mijn jongste Volvo een amazon Combi uit 1967. Zo’n eerste klusje (op een lpg modificatie na) geeft je wat meer inzicht in wat er onder de motorkap gebeurd.

Als er mensen zijn die nu denken “als de kop, de turbo en de distributie eraf liggen, dan zou ik ook nog ……………” Voor alle tips en trucs houd ik me aanbevolen! Ik blijf tenslotte maar een hobbysleutelaar.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.