Alice in Wonderland
Alice in Wonderland
Om het niet te verleren ben ik maar weer eens aan het sleutelen gegaan. Regelmatig koelvloeistof bijvullen zint me gewoon niet en de motor liep niet meer zo netjes. Dus vanochtend vroeg opgestaan een hoekje in de garage vrij gemaakt om de onderdelen ergens kwijt te kunnen. Eerst de kop gedemonteerd en dat viel niet mee bij zo’n moderne B200ET motor. Warempel er gaat ook nog koelvloeistof door de turbo, laat ik die ook maar demonteren.
In de leiding van de turbo naar de luchtkoeler is wat olie aanwezig, kweetnie of dat direct een probleem is. Maandag eens kijken of er ergens in de buurt van Eindhoven een turbobedrijfje zit die me kan helpen de turbo te beoordelen en evt reviseren of vervangen. Wat zou zo’n ding kosten?
Ik vraag me af of er al geharde kleppen in de kop zitten. Weet iemand dat?
Dan zal ik ook maar een nieuwe distributieriem en spanner op het boodschappenlijstje zetten, dat gaat dan in één moeite door.
Het niet netjes lopen is waarschijnlijk te wijten aan de verdeler , de contacten en de rotor zien er niet zo goed uit. Niet vragen wat ik daarmee bedoel. Had laatst niet iemand een zo goed als nieuwe verdelerkap, rotor en bougiekabels te koop?
Oja dat Alice in wonderland! Zo voel ik me als ik aan een motor werk, waar ik nog nooit aan gesleuteld heb. Tot vorig jaar was mijn jongste Volvo een amazon Combi uit 1967. Zo’n eerste klusje (op een lpg modificatie na) geeft je wat meer inzicht in wat er onder de motorkap gebeurd.
Als er mensen zijn die nu denken “als de kop, de turbo en de distributie eraf liggen, dan zou ik ook nog ……………” Voor alle tips en trucs houd ik me aanbevolen! Ik blijf tenslotte maar een hobbysleutelaar.