Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/B6304 krukaspoulie van de krukas af!

B6304 krukaspoulie van de krukas af!

B6304 krukaspoulie van de krukas af!

- Ingediend door hjkort , op 21 feb 2011 - 24 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

HELP!

 

Na een heerlijke tijd gereden te hebben in mijn 960 met B6304 viel op de snelweg plots het vermogen weg. (+/- 200.000km)

Diagnose: compressie op alle 6 cilinders verdwenen.

Timing was in orde, alle markeringen lijnden netjes op.

Na openen cilinderkop bleken alle uitlaatkleppen open te staan, de klepstoters waren flink vervuild en stonden vast in hun uiterste stand.

Conclusie; smerige olie gekregen in de kop, waardoor klepstoters zich oppomten en de kleppen te ver open bleven staan. Hierdoor hebben de zuigers de kleppen krom geduwd en viel de compressie volledig weg.

 

Na aanschaf andere cilinderkop (goedkoper dan revisie oude) dit weekend vol nieuwe moed begonnen aan de heropbouw.

Om de cilinders in de juiste positie te zetten draaide ik aan de krukaspoulie, maar toen...

 

De poulie draaide wel, maar de krukas niet!

Aangezien het een automaat betreft en ik niet over alle specialistische gereedschappen beschik heb ik de krukaspoulie er niet af kunnen halen, maar het lijkt alsof alle splines van de krukas en/of poulie eraf gebroken zijn!

 

Dit kan toch helemaal niet gebeuren? Aan de distributiekant wordt weinig vermogen overgedragen, waardoor het mij onwaarschijnlijk lijkt dat het een plotselinge breuk is.

Vermoeiingsbreuk lijkt mij echter ook zeer onwaarschijnlijk, hier is een krukas toch zeker op berekend?

 

Wie helpt mij aan een antwoord?

 

En nu!?

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2906 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kachel motor blijft blazen met contact uit
    9 sep 2025
  • Sleutels verloren Volvo 760 1990
    29 aug 2025
  • Gezocht benzineleiding met pulsdemper (9179040)
    8 aug 2025
  • Kuren brandstofmeter
    3 aug 2025
  • Lekkage benzineleiding bij filter
    3 aug 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.