Onderweg naar de ALV (of toch niet)
12/02
2011Onderweg naar de ALV (of toch niet)
Hallo Volvisti
Eind vorig jaar werd bekend, dat vandaag de ALV zou zijn. Hmm, precies op de dag, dat iemand uit m'n vriendenkring jarig is. Grmmmbl. Dan maar eerst naar de ALV en dan naar de verjaardag.
Vrijdag een week geleden voelde ik me al niet goed. Stevige verkoudheid, hoofdpijn, dat soort ongemakken. Toch gaan werken. Zaterdag de auto opgehaald (distributie vervangen) en de rest van de week ziekgevierd. De hele dag "in de auto, uit de auto, in de auto, ... " is niet echt bevorderlijk voor je gezondheid als je net weer een beetje bij aan het komen bent. En stel dat je dan niet naar de ALV kunt. Heaven forbid!
Dinsdag was Roger Smeets hier, omdat hij Gerrit-Jan een kinderbankje had verkocht en ik dat mee zou nemen naar de ALV. Vrijdag nog even wat zaken geregeld met de man die het onderhoud aan m'n auto doet. Nadat ik de auto weer eens aangeduwd heb, omdat de accu niet wakker wilde worden. Daarna het bankje achter in de auto gelegd. Gisteren ge-sms-t dat ik wat later op het feestje zou zijn. 's Avonds belt Rudiger op. In Kerkrade staat een auto ... Later op de avond blijkt dat dat voorlopig niet door gaat, omdat de dochter des huizes haar eigen tuftuf naar de eeuwige jachtgronden heeft bevorderd. Vanmorgen informeert nog iemand hoe laat ik op het feestje ben...
Kwart voor twaalf vanmorgen rijd ik weg. Navigatie nog niet aan, want tot 's Hertogenbosch ken ik de route onderhand wel. Brandstof hebben we waarschijnlijk ook nog genoeg (was misschien slimmer geweest, om daar iets eerder naar te kijken). Ik rij even later de woonboulevard voorbij, geef gas bij omdat je hier van 100 km/h naar 120 km/h mag. En plotseling begint de auto te trillen in het stuur... Nee, dit is niet van een balanseerloodje dat eraf gevlogen is. Daar waar N281 en A76 bij elkaar komen toch maar even op de zeer brede vluchtstrook gestopt. Niks, maar dan ook helemaal niks te zien. Dan maar verder, via de vluchtstrook, naar de eerstbeste afrit. Die gelukkig niet lang op zich laat wachten. In Nuth bij de Esso gevraagd, waar een garage was, die vandaag open zou zijn. Daar naartoe gereden. Redelijk rap met de monteur een proefritje gemaakt. "1985?" "1991". Op het industrieterrein niks te merken. Maar daar kwamen we maar net tot zo'n 70 km/h. Toen via de A76 weer terug. En toen de naald richting 75-80 km/h ging, begon het weer. Ik moet zeggen, dat je het vanuit de passagiersstoel minder merkt dan wanneer je het stuur zelf vasthoudt. Maar dat lijkt me logisch. Even komt ie aan de rem. Dan lijkt het helemaal of de pleuris uitbreekt. Terug bij het garagebedrijf wordt ie gauw op de tweekolomsbrug gezet. De monteur draait aan het linker voorwiel en zogauw als hij het wiel los laat, staat het stil. Rechts draait gewoon door. Er zit ook geen speling op de fuseekogels etc. Doorrijden wordt ernstig afgeraden i.v.m. brandgevaar. Vanwege het toch al slechte nieuws, kostte de diagnose helemaal niets. Garage Jo ten Oever (t.o. de Makro) uit Nuth: "Bedankt!"
Dus ben ik maar binnendoor terug gereden. Onderweg nog even Bas(eman) gebeld om me af te melden. Hij zou ook Gerrit-Jan informeren. Hiervoor dank!
De auto staat inmiddels bij m'n vaste monteur, omdat ik er toch niet mee kan rijden. Eens kijken wat hij maandag zegt. Hij zou me deze week bellen i.v.m. een nieuwe accu. Maar dat ik hem maandag al aan de lijn zal hebben, dat had ik toen nog niet verwacht.
Ik heb net maar even ge-sms-t dat ik wat vroeger op het feestje ben. Ik heb alleen nog geen vervoer terug...
Voor ik vertrek naar een verenigingsevenement kijk ik altijd nog even of er op de site niets staat over een eventuele afgelasting. Je kunt tenslotte nooit weten. Toen dacht ik nog even: "De ALV gaat voor Mathy niet door" ...
groetjes
Mathy
PS nogmaals dank aan Garage Jo ten Oever uit Nuth voor de kostenloze diagnose.