Tuning in Rotterdam ;-) (745t)
Tuning in Rotterdam ;-) (745t)
omdat ik overal en nergens posts over de 745t heb staan, gebruik ik dit draadje even om de laatste dingen in te verzamelen
vrijdag eindelijk weer eens wat kunnen doen aan de 745T. Had een 591 ecu uit amerika gekocht een maand geleden, en nu de hi-tuning chip uit zweden erin gedaan en het resultaat mag er zijn. Ik heb nu de t3 turbo op ongeveer 1~1,1 bar gezet en hij trekt soepel door tot de 6000 toeren, kortom niet terug te herkennen! Algehele soepelheid is erg toegenomen van de motor. 0-100 gaat ook wat sneller nu hoewel ik niet helemaal soepel schakelde:
verder is de 3 inch uitlaat besteld, de vx3 nokkenas ligt klaar en de breedband AEM afr meter is ook besteld op ebay, dus op naar de volgende upgrade !
filmpje wat ik vond met een oude 80-140 kmpu meting ter vergelijking:
en de recente video van een 90-140+ kmpu acceleratie:
en verder is de AEM wideband binnengekomen:
ik zal dit draadje gebruiken wanneer ik de uitlaat binnenkrijg om een update te maken. Verder hoop ik dus snel het 90+ spruitstuk te poorten, de turbo wat te poorten, volledig 3 inch pakket erop, open luchtfilter, wideband en dan eens kijken wat er gebeurt..!
Kan je trouwens op een manier video's van youtube embedden op dit forum..? Krijg het niet voor elkaar namelijk
De uitlaat is vandaag door de postbezorger op 4 hoog afgeleverd haha, dat was ff sjouwen voor hem:
alleen jammer dat ik geen tijd heb deze en volgende week om IETS aan de auto te doen...
UPDATE 11-4-2011
Alweer een tijdje geleden dat ik iets over mijn eigen volvo heb gepost dus daar gaan we maar: inmiddels zit de uitlaat eronder (enorm bedankt Bouke!) en is de wideband geinstalleerd. Even wat foto's:
Turbo zonder uitlaat:
Van de inbouw zelf heb ik weinig foto's omdat uitlaatpasta op je iphone niet goed samengaat.. Dus hieronder staat hij al op zijn pootjes en is het geinstalleerd:
De achterkant is een stuk wat ik ertussen uit heb gehaald omdat het flexibele stuk de pijp ongeveer 15 cm langer maakte. Past precies aan de achterkant en vele malen beter dan die 4 inch chromen eindtoeter die er eigenlijk bij geleverd werd (de bruine tape is er al vanaf):
:
Hier kun je de lambda en wideband sensor zien zitten:
Verder heb ik de wideband door het schutbord heen getrokken dankzij een onbenut gaatje:
En hier het eindresultaat, netjes waar je eigenlijk niet ziet zitten behalve als je de bestuurder bent:
Het is bevestigt op de plaat die je onder je stuurkolom vastzet. Dus nergens in het dashboard zelf zitten schroeven of boren. Verder is het echt een aanrader een 3 inch uitlaat, mooi geluid boven de 3000 toeren en toch lekker stil als je normaal rijdt. Op naar de vx3 nokkenas en compressor upgrade (ligt al klaar) en kijken of de 531 kop nog in goede staat is..
Video van de afr meter in werking : klik !