verstopte uitlaat gehad, kom vermogen te kort nu
verstopte uitlaat gehad, kom vermogen te kort nu
Beste mede sleutelaars.
Ik heb al een tijd een probleem met een  Volvo 940 uit '91.
De wagen loopt op benzine en heeft al wat  probleempjes gehad; Slechte massa bij koplampen, alles deed toen raar,  brandstof relais probleem gehad, verstopte uitlaat gehad en het Lambda  lampje ging wel eens aan.
Wanneer het gekomen is, is niet duidelijk  te zeggen, maar de wagen heeft een gebrek aan vermogen en zuipt meer  benzine dan voorheen.
Motor loopt ook erg "rauw". Ik denk dat het  gekomen is na een tijd te hebben gereden met een steeds dichter zittende  uitlaat (glaswol losgelaten in de einddemper)
Helaas is het niet  (meer) mogelijk de injectie computer uit te lezen, ontsteking wel, maar  daar zat geen probleem.
Heb alles geprobeerd om de knipper code te  krijgen, maar geen reactie. Ben zelfs naar de dealer geweest om te laten  uitlezen, maar ook daar konden ze geen verbinding leggen met het  uitlees apparaat en waren verder weinig behulpzaam. 
Heb nog een paar  sensoren doorgemeten, maar lijken goed. (temp, luchtmassameter,  vliegwielsensor). Luchtfilter en benzinefilter is nieuw,  benzinedrukregelaar lekt niet.
Wat zou de verstopte einddemper  veroorzaakt kunnen hebben? Katalysator verstopt? Kleppen verbrand?  (compressie nog niet gemeten) Injectoren beschadigd?
Of is er gewoon  iets mis met de injectie computer en/of een van de sensoren? Of zijn de  injectoren niet goed meer?
Dus hij verbruikt veel ( 1 op 8 i.p.v. 1  op 10) en je krijgt er minder power voor terug. Aanslaan bij het starten  duurt ook wat langer dan vroeger.
Bij voorbaat dank,
Jonathan


