Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/verstopte uitlaat gehad, kom vermogen te kort nu

verstopte uitlaat gehad, kom vermogen te kort nu

verstopte uitlaat gehad, kom vermogen te kort nu

- Ingediend door multiamp , op 6 feb 2011 - 3 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Beste mede sleutelaars.

Ik heb al een tijd een probleem met een Volvo 940 uit '91.
De wagen loopt op benzine en heeft al wat probleempjes gehad; Slechte massa bij koplampen, alles deed toen raar, brandstof relais probleem gehad, verstopte uitlaat gehad en het Lambda lampje ging wel eens aan.
Wanneer het gekomen is, is niet duidelijk te zeggen, maar de wagen heeft een gebrek aan vermogen en zuipt meer benzine dan voorheen.
Motor loopt ook erg "rauw". Ik denk dat het gekomen is na een tijd te hebben gereden met een steeds dichter zittende uitlaat (glaswol losgelaten in de einddemper)
Helaas is het niet (meer) mogelijk de injectie computer uit te lezen, ontsteking wel, maar daar zat geen probleem.
Heb alles geprobeerd om de knipper code te krijgen, maar geen reactie. Ben zelfs naar de dealer geweest om te laten uitlezen, maar ook daar konden ze geen verbinding leggen met het uitlees apparaat en waren verder weinig behulpzaam.
Heb nog een paar sensoren doorgemeten, maar lijken goed. (temp, luchtmassameter, vliegwielsensor). Luchtfilter en benzinefilter is nieuw, benzinedrukregelaar lekt niet.
Wat zou de verstopte einddemper veroorzaakt kunnen hebben? Katalysator verstopt? Kleppen verbrand? (compressie nog niet gemeten) Injectoren beschadigd?
Of is er gewoon iets mis met de injectie computer en/of een van de sensoren? Of zijn de injectoren niet goed meer?
Dus hij verbruikt veel ( 1 op 8 i.p.v. 1 op 10) en je krijgt er minder power voor terug. Aanslaan bij het starten duurt ook wat langer dan vroeger.

Bij voorbaat dank,

Jonathan

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.