verstopte uitlaat gehad, kom vermogen te kort nu
verstopte uitlaat gehad, kom vermogen te kort nu
Beste mede sleutelaars.
Ik heb al een tijd een probleem met een Volvo 940 uit '91.
De wagen loopt op benzine en heeft al wat probleempjes gehad; Slechte massa bij koplampen, alles deed toen raar, brandstof relais probleem gehad, verstopte uitlaat gehad en het Lambda lampje ging wel eens aan.
Wanneer het gekomen is, is niet duidelijk te zeggen, maar de wagen heeft een gebrek aan vermogen en zuipt meer benzine dan voorheen.
Motor loopt ook erg "rauw". Ik denk dat het gekomen is na een tijd te hebben gereden met een steeds dichter zittende uitlaat (glaswol losgelaten in de einddemper)
Helaas is het niet (meer) mogelijk de injectie computer uit te lezen, ontsteking wel, maar daar zat geen probleem.
Heb alles geprobeerd om de knipper code te krijgen, maar geen reactie. Ben zelfs naar de dealer geweest om te laten uitlezen, maar ook daar konden ze geen verbinding leggen met het uitlees apparaat en waren verder weinig behulpzaam.
Heb nog een paar sensoren doorgemeten, maar lijken goed. (temp, luchtmassameter, vliegwielsensor). Luchtfilter en benzinefilter is nieuw, benzinedrukregelaar lekt niet.
Wat zou de verstopte einddemper veroorzaakt kunnen hebben? Katalysator verstopt? Kleppen verbrand? (compressie nog niet gemeten) Injectoren beschadigd?
Of is er gewoon iets mis met de injectie computer en/of een van de sensoren? Of zijn de injectoren niet goed meer?
Dus hij verbruikt veel ( 1 op 8 i.p.v. 1 op 10) en je krijgt er minder power voor terug. Aanslaan bij het starten duurt ook wat langer dan vroeger.
Bij voorbaat dank,
Jonathan