Downpipe lek achter hitteschild? Nieuwe pijp? Voor B234F?
Downpipe lek achter hitteschild? Nieuwe pijp? Voor B234F?
De gatenkaas die mijn uitlaat heet lijkt nog een laatste lek te vertonen. Inmiddels zijn katalysator en koppeling tussen kat en downpipe allemaal dicht (met dank aan Timen Smit!). Bij (hele) koude start klinkt er echter opnieuw gepruttel. Telkens als 1 gat gedicht is lijkt er een nieuwe bij te springen. De auto heeft het namelijk 1 week voortreffelijk gedaan... Er wil ook nog wel eens wat rook onder het laatste hitteschild (dichtbij de kat.) vandaan komen.
Het vreemde (in mijn ogen) is dat het gepruttel met warme motor bijna niet meer bestaat... misschien maar een heel klein gaatje?
Wat is nu de beste manier te werk te gaan?
Is het bijvoorbeeld zinvol het hitteschilt eraf te slijpen en te kijken wat de staat van de pijp is? Hij lijkt wel last te hebben van putjes (put corrosie?). Werkt het dan bijvoorbeeld nog om tijdelijk (half jaar) warmtewerend tape er omheen te wikkelen?
Anders heb ik een goeie 2e hands of (liefst) nieuwe pijp nodig. Deze lijken echter moeilijk te bestellen (dealer/ET/ferrita/bosal lijken er niet 123 een te hebben voor 16V). Of misschien een goed thuis-fabrikaat van een handige lasser?
Alle tips zijn welkom :-)
Binnenkort bel ik in ieder geval nog even met svenskabildelar.nl om te kijken of zij wat hebben...