Verdorie! Wat prettig! Draadje gaat over in turboprobleem.
Verdorie! Wat prettig! Draadje gaat over in turboprobleem.
Wat een verschil maakt dat toch als je slechte schokdempers bleek te hebben.
Gewoon om even te delen met jullie dat ik mijn wagen weer een stapje verder heb opgeknapt.
Gisteren tweedehand nivomats eronder gezet, Lidl krik eronder, met schaarkrik de veerpoot bediend en met een half uur zat aan een kant de "nieuwe" er al onder. Toch maar even het vrouwtje gebeld om de voorderingen te melden, zij wilde er ook graag een vervangen namelijk. Wel even de oude en nieuwe nivomat die ik toen naast de auto had vergeleken natuurlijk. Dit voorspelde al een grote verbetering. De oude kon ik met de h elft van mijn gewicht bijna volledig induwen. De vervanger kreeg ik met vol gewicht nog geen vijf cm ingedrukt.
In afwachting van haar even een lichtschakelaar gewisseld, heb nu weer een lichten-uit-stand. De voorloper was doorgelust op enige wijze waardoor ik met uitname van de zekering toch nog brandende lampen had in standje dimlicht zonder mistlicht.
Daarna mijn koplomphuis verwisseld en de elektrische bediening overgezet, nu past de knipper er weer fatsoenlijk op en past weer netjes in de carosserielijnen. De oude was gelijmd en gekit ter plaatse van diverse scheuren en paste verre van mooi meer, bij functioneel hield het toch wel op. Meteen de lampen gelijk gesteld in hoogste stand, ziet er weer superstrak uit!
Toen kwam mijn liefje langs en heeft alleen wat hulp nodig gehad op krachtsniveau, met een drie kwartier was ook aan die kant de nivomat vervangen. Leuk man samen klussen. Met de Lidl moment sleutel de wieltjes aangedraaid en gaan! Natuurlijk even een proefrit gedaan en wat een verschil!
Heerlijk stabiel, na een deins de drempel al vergeten. Niet met slagzij door de bocht. En niet te min, ruim een hand speling weer tussen bovenkant wiel en rand wielkast. Ik zie de horizon weer in mijn achteruitkijkspiegel!
Vorige week had ik overigens mijn thermostaat al terug gewisseld, de 87 graden met lekgaatje kwam toch niet meer in het midden te staan. Daar ik de 92 graden thermostaat nog had, ook met gaatje nu, heb ik die er maar weer ingezet en waarempel, meteen na een paar km fier in het midden. Die blijft voorlopig dus zitten waar die zit.
Nou dat was het weer, ik ben weer een stukje blijer met mijn bolide. Binnenkort alleen nog even wat lampjes wisselen in het dashboard en dan zijn we toch echt weer een stuk verder.
(Oh ja, ook nog even met de Belastingdienst praten, die schrijven nog steeds G2 hoeveelheden af terwijl de G3 keuring en bevestiging al lang binnen is.)
Groeten
Peter