Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Volvo 960 koppaking - begin van het eind? -> UPDATE: vaarwel 960

Volvo 960 koppaking - begin van het eind? -> UPDATE: vaarwel 960

Volvo 960 koppaking - begin van het eind? -> UPDATE: vaarwel 960

- Ingediend door Thijs , op 11 jan 2011 - 10 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Nou, net bij Carlo in Gemert de HC waarde laten meten van de koelvloeistof. Deze schommelde tussen de 90 en 300. Ik weet niet waarin die wordt gemeten maar alles duidt erop dat mijn koppakking aan het vergaan is. Ik heb ook al lang een olie lekkage achterop het blok. Volgens de heren bij Schmidt een verbinding van olie retour naar buiten via de lekke koppakking. Een gescheurd koelvloeistof reservoir, bolle en harde slangen en zo nu en dan een walm en geur van koelvloeistof onder de kap vandaan bevestigen ook weer het een en ander.

Nu vertelde Carlo dat het vervangen van deze koppakking echt lastig is. Ze lepelen er liever een ander blok in.

Zijn er mensen op dit forum die weleens een koppakking bij een 960 2.5 L hebben vervangen zonder ellende nadien? En wat zijn de kosten ongeveer? Loont de plaatsing van een ander blok?

We vragen ons hier thuis af of we nog moeten investeren in onze 960 met 392.000km op de teller. Over een paar maanden mogen de remmen ook gedaan worden (echt alles incl handrem en 2 klauwen achter), is de accu kapot aan het gaan, zuigt mijn benzine tank vacuüm, is er een stuurkogel aan het slijten en erger ik me al jaren aan het janken van mijn differentieel (wat na 2x vervangen misschien wel eens een wiellager achter kan zijn).

Wie weet raad?

 

groet Thijs.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.