Volvo 960 koppaking - begin van het eind? -> UPDATE: vaarwel 960
Volvo 960 koppaking - begin van het eind? -> UPDATE: vaarwel 960
Nou, net bij Carlo in Gemert de HC waarde laten meten van de koelvloeistof. Deze schommelde tussen de 90 en 300. Ik weet niet waarin die wordt gemeten maar alles duidt erop dat mijn koppakking aan het vergaan is. Ik heb ook al lang een olie lekkage achterop het blok. Volgens de heren bij Schmidt een verbinding van olie retour naar buiten via de lekke koppakking. Een gescheurd koelvloeistof reservoir, bolle en harde slangen en zo nu en dan een walm en geur van koelvloeistof onder de kap vandaan bevestigen ook weer het een en ander.
Nu vertelde Carlo dat het vervangen van deze koppakking echt lastig is. Ze lepelen er liever een ander blok in.
Zijn er mensen op dit forum die weleens een koppakking bij een 960 2.5 L hebben vervangen zonder ellende nadien? En wat zijn de kosten ongeveer? Loont de plaatsing van een ander blok?
We vragen ons hier thuis af of we nog moeten investeren in onze 960 met 392.000km op de teller. Over een paar maanden mogen de remmen ook gedaan worden (echt alles incl handrem en 2 klauwen achter), is de accu kapot aan het gaan, zuigt mijn benzine tank vacuüm, is er een stuurkogel aan het slijten en erger ik me al jaren aan het janken van mijn differentieel (wat na 2x vervangen misschien wel eens een wiellager achter kan zijn).
Wie weet raad?
groet Thijs.