mijn 745... zo traag als een molenpaard...
mijn 745... zo traag als een molenpaard...
Heren mede baksteencoureurs...
Mijn geliefde rode baksteen is traag. Zo traag dat ik het irritant vind. Ok, hij loopt 170 km/h, maar het duurt en duurt toch wel erg lang allemaal om een beetje op snelheid te komen. Je voelt dat de B230A motor, met Pierburg 175CD carburateur adem te kort komt. Een ieder ander zal zeggen: lekker belangrijk, maar met name in de bergen is ie toch wel erg astmatisch. Je vloelt gewoon dat het carburateurtje in combinatie met het inlaat spruitstuk erg inefficient is en de boel erg "afremt".
Ik heb natuurlijk de basiscontroles uitgevoerd:
- compressie is ok
- klepspeling opnieuw afgesteld en na 5000 km nogmaals nagemeten: is ok
- ontsteking: alles nieuw, tijdstip 3 graden vroeger ivm lpg.
Het ding loopt als een naaimachine. Maar écht gang zit er (nog) niet in. Nou kan je wel met turbo's en zo in de weer gaan, maar ik zat aan iets anders te denken en wil graag eens horen wat jullie daar van vinden. Ik overweeg de montage van een Weber Outlaw carburateur met spruitstuk en lpg mengstuk van Tinus Techniek. Ok, een hele uitgave ( zo'n 800 euro...) maar dan heb je wel wat. Heeft er iemand ervaring mee? Ik denk er aan om met deze set te beginnen en er daarna ook maar een V-nokkenas in te zetten. Ik blijf het liefst gewoon met carburateur set up rond rijden. Ik heb geen zin in motormanagement systemen en turbo's voorlopig. Dus, graag de ervaringen, meningen, en misschien ook wel tips over het wat vlotter maken van de B230A. Enne, iemand een idee of zo'n outlaw carbu setje nog ergens voordeliger te krijgen zou zijn?
even een linkje:
http://www.tinustechniek.nl/shop/TinustechniekWeberOutlawSetup.pdf
Iedereen bedankt,
groet,
Yuri