Kan een CIS-klep ook versleten/kapot zijn? (ivm laag stationair)
Kan een CIS-klep ook versleten/kapot zijn? (ivm laag stationair)
Vandaag weer tijd voor een vraag...
Ik heb (als het goed is) eindelijk een goede afstelling van mijn gasklep/gasklephuis/gaskleppositieschakelaar/gasrol. Zat helemaal verkeerd, is wat tijd in gaan zitten, werkt nu 'OK'. Helaas nog niet perfect. Stationair zit het toerental eerder op ~750tpm dan op de 850-900 die je (volgens mij) het liefst hebt bij een automaat. Vervolgens zakt het toerental vaak erg ver terug als de automaat in "D" staat.
De luchtmassameter is helemaal ok, geen last van foutcodes en ook bij het testen van de componenten (mbv diagnose-kastje) tikt de CIS-klep gewoon. Toch lijkt juist deze CIS-klep vertraagd/slecht te reageren, waardoor het toerental vaak zo ver terugzakt.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Misschien nog een extra tip bij het afstellen? Simpelweg de gasklepschroef verder indraaien lijkt me een erg lompe oplossing en werkt natuurlijk maar beperkt. Kunnen nieuwe CIS-kleppen uitkomst bieden?
Ik heb nog geen reset van de computer geprobeerd. Misschien dat die daar wel iets aan heeft met alle nieuwe instellingen van de laatste tijd?
Alvast bedankt,
Folkert