Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Kan een CIS-klep ook versleten/kapot zijn? (ivm laag stationair)

Kan een CIS-klep ook versleten/kapot zijn? (ivm laag stationair)

Kan een CIS-klep ook versleten/kapot zijn? (ivm laag stationair)

- Ingediend door Alwood , op 23 nov 2010 - 25 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Vandaag weer tijd voor een vraag...

Ik heb (als het goed is) eindelijk een goede afstelling van mijn gasklep/gasklephuis/gaskleppositieschakelaar/gasrol. Zat helemaal verkeerd, is wat tijd in gaan zitten, werkt nu 'OK'. Helaas nog niet perfect. Stationair zit het toerental eerder op ~750tpm dan op de 850-900 die je (volgens mij) het liefst hebt bij een automaat. Vervolgens zakt het toerental vaak erg ver terug als de automaat in "D" staat.

De luchtmassameter is helemaal ok, geen last van foutcodes en ook bij het testen van de componenten (mbv diagnose-kastje) tikt de CIS-klep gewoon. Toch lijkt juist deze CIS-klep vertraagd/slecht te reageren, waardoor het toerental vaak zo ver terugzakt.

 

Heeft iemand hier ervaringen mee? Misschien nog een extra tip bij het afstellen? Simpelweg de gasklepschroef verder indraaien lijkt me een erg lompe oplossing en werkt natuurlijk maar beperkt. Kunnen nieuwe CIS-kleppen uitkomst bieden?

Ik heb nog geen reset van de computer geprobeerd. Misschien dat die daar wel iets aan heeft met alle nieuwe instellingen van de laatste tijd?

 

Alvast bedankt,

Folkert

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2893 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.