Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Foutcode 2-3-1

Foutcode 2-3-1

Foutcode 2-3-1

- Ingediend door Smokie , op 22 nov 2010 - 12 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Beste Volvo mensen,

 

Sinds een maand in het bezit van een 940 gl, met diverse problemen en sinds een week ben ik me gaan inlezen op dit prachtige forum!

Mijn grootste probleem was een slechte stationair loop, ik heb hierover op het forum van alles geleerd, Zo kwam ik tot de ontdekking dat er een scheur zat in de slang ven de CIS-klep naar het gasklephuis. Dit heeft veel geholpen hoewel het op benzine nog steeds niet goed ging (500rpm).

ook heb ik na een kilometer of 100 (wisselt sterk) een permanent brandend Lambda lampje.

Inmiddels heb ik het magische OBD kastje ondekt. Met brandend lambda lampje krijg ik 1-1-4 en 2-3-2 (pos 2) en na een reset krijg ik heel snel (binnen één kilometer) 2-3-2 zonder lambda lampje. In een poging deze fout op te lossen heb ik de diagnose in mode 2 uitgevoerd (pos 6) hieruit bleek dat de TPS het niet deed. Ik heb deze opniew afgestelt volgens de aanwijzingen op dit forum (erg goed!!) dus nu klikt 't weer weneer dat moet. Ook bij de diagnose bleek de TPS in orde.

Dus verder testen met diagnose mode 2 en positie 2.Dit is mij niet helemaal duidelijk, ik volg de aanwijzingen en als eerste draai ik de gasrol helemaal met de klok mee, hij reageert maar geeft code 3-3-2 ipv. 3-3-3. bij de rest van de tests alles ok.

Na een klein stukje rijden (blokje om), krijg ik nu code 2-3-1 (nieuw) en 2-3-2. Nu dacht ik gelezen te hebben dat 2-3-1 iets te maken heeft met vollast ("de ECU dent dat er vol gas gereden wordt"). Het kan bijna niet anders dan dat 2-3-1 is onstaan door het verdraaien van de TPS dit icm die verkeerde code bij de diagnose??

Wie heeft er een idee?

Oja het is een 940 uit 1992, Motor code B230BF op LPG

Groet,

Arjan

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Godspeed
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2901 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kuren brandstofmeter
    3 aug 2025
  • Lekkage benzineleiding bij filter
    3 aug 2025
  • Slotenset Volvo 760
    29 jul 2025
  • Tankvlotter voor een Volvo 740 uit 1989
    14 jul 2025
  • Volvo 960/S90V90 loopt niet op benzine
    14 jul 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.