Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Aandachtspunten Motorblok B230F?

Aandachtspunten Motorblok B230F?

Aandachtspunten Motorblok B230F?

- Ingediend door volvopatje , op 19 nov 2010 - 9 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Recent ben ik bezit gekomen van een 740 GLE 2.3 USA Wagon Automaat. Een keiharde en in goede staat geïmporteerde Zweed welke 25 jaar in Californie heeft gewoond. Helaas is de mijlenstand wat onduidelijk maar alles wijst erop dat hij regelmatig zijn onderhoud heeft gehad. Buiten interieur en extrieur (cosmetische aandacht) wil ik ook het motorgedeelte aanpakken. Op de Volvobeurs in Utrecht heb ik een nieuwe Accu, Olie, Brandstof en luchtilters en Bougies gekocht. Alle slangen van het koelgedeelte zien er flexibel uit, koelvloeistof is helder en ook het motorblok is droog. Ook is alles gezien het droge klimaat waar hij in geleefd heeft het motorblok amper smerig of gecorrodeerd. Overigens verbruikt hij geen olie en ziet de uitlaat er aan binnenkant 'schoon' uit. Maar goed deels zelf sleutelen en deels laten uitbesteden wordt het uitgangspunt. Hebben jullie tips wat niet verkeerd is om een auto waarvan je niet de historie kent m.b.t. motorblok na te lopen c.q. te laten controleren bij uitbesteden?

Op de nominatie staan:

- Distributieriem en spanrol vervangen (voor het laatst in 2007 gebeurd)

- Nieuwe v snaren (zien er uitgedroogd uit)

- Nieuwe keerringen dan ook maar achter de poelies (preventief?)

- Kleppen stellen

Verder:

- Ik merk dat hij wel wat benzine lust (het is natuurlijk ook een automaat). Zou het verstandig zijn om ook de injectoren en onsteking na te laten kijken? Bijvoorbeeld injectoren evt revisie/reiniging en onsteking afstellen/nieuwe verdeelkap etc...

Graag verneem ik jullie reactie!

Groeten, Patrick

 

 

 

 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.