Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Blogs/blog van wolwo/het begin

het begin

14/11

2010

het begin

- Ingediend door wolwo , op 14 nov 2010 - 7 Reacties -

Laten we starten. ik heb hiervoor dus een 745 van MY 01/87 voor gebruikt. Ik zie echter liever die jongere uitvoering (vind ze "dikker"), maar aangezien deze nog te jong zijn en toch niet aangeboden worden in een 2 liter turbo uitvoering, ga ik ze dus zelf maar in elkaar moeten steken.

745 MY 01/87

Er wordt gestart van bovenstaande auto (reeds gedeeltelijk gedemonteerd aan de spoiler). De bedoeling is om:

  • jonge portieren integraal over te zetten (dus met de andere handgrepen binnen en buiten) en alles elektrisch te maken voor en achter (met de obligate verlichte knopjes in de bestuurdersportier + dito auto-functie);
  • motorkap + paravent van een 940 te gebruiken, deze sluiten namelijk mooi aan op een jonge 960 neus;
  • jonge lichtblokken + grille monteren. Dit zal wat slijp- en laswerk vergen dat verder geïllustreerd zal worden;
  • jonge bumpers voor en achter plaatsen. Achter past 1/1. Voor de voorzijde kies ik om de originele bevestigingspunten van de jonge bumper over te zetten;
  • jonge spatborden voor aanpassen. Deze vergen wat laswerk in de hoeken die aansluiten met de paravent/voorruit;
  • het metalen manuele schuif/kanteldak te vervangen door een elektrische glazen versie. Dit past ook 1/1 (voor de originele daken dan wel. Wat Hollandia e.a. betreft kan ik niets zeggen);
  • een kofferklep (met brede handgreep en wisser) te monteren met de via een groupsbuy aangekochte spoiler met derde remlicht;
  • de brede dakgootbekleding te plaatsen ipv de huidige zwarte;
  • dakreling van een 960 aan te brengen;
  • dorpels van een jonge 960 monteren met bijhorende spatlappen.

Ook aan de binnenzijde zal één en ander veranderd worden:

  • halfleder wordt vervangen door volleder. Ik hou het bij manuele zetels. Het betreffen hier zetels met een hoge rug, dus aanpassingen aan de bevestigingspunten zullen zich opdringen (en zullen ten gepasten tijde geïllustreerd worden met beeldmateriaal);
  • hemeltje in donkergrijze versie uit 965 met dito pluchen A/B/C/D-stijlen;
  • tapijten en kofferruimte in bijhorende grijze uitvoering;
  • een bagage/honderek en rolhoes met bijhorende hoedenplank ligt te wachten op montage;
  • wat het dashbord betreft ben ik er nog niet uit, ttz de huidige houden of vervangen door ene uit een 960. Ik wil nl. graag een bigfront inbouwen maar zal dan moeten kijken wat ik met de meterblok aan moet vangen.

Elektrisch zal het volgende ge-upgraded (of is het upgegraded) worden:

  • inbouwen van AB;
  • inbouw van een regensensor en lichtsensor (je weet wel, als het donker wordt gaan de lichten automatisch aan)
  • montage van parkeersensoren voor en achter. Het bijhorende display zou ik graag wegwerken in één van de blaasmonden centraal (aangezien ik deze zelden gebruik)

 Vrijdag ll. werd en gestart met de demontage.

740 zonder neus

Het in te lassen gedeelte wordt hier eventjes samen met het te verwijderen gedeelte samen gezet:

oud en nieuw

Het 'nieuwe' gedeelte ziet er wat scheef uit (en dat is ook zo, de 965 had een ongeval gehad LV) maar de ombouw vergt toch enige aanpassing. Het zit er ondertussen en alles past mooi. De foto's zullen volgen.

De volgende werkzaamheden houden het lassen van de hoekjes in de 965-spatborden, wat in de loop van volgende week zal plaatsvinden.

  • blog van wolwo
  • Login of registreer om te kunnen reageren

Profiel

wolwo
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2897 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.