inhouden bij accellereren
inhouden bij accellereren
Is opgelost!!!!!!!!!!!
l.s.
Het probleem betreft een Volvo 940, 1997, lpt motor, lpi installatie en 288000 km.
Sinds vandaag problemen bij accelleren zowel op gas als op benzine, de motor houdt in , komt met moeite op toeren en op lpg
schudt de zaak zo hard dat het honde/bagagerek rammelt tegen de achterbank.
Tot vandaag ging alles prima,
Eerder dit jaar een ander spruitstuk gemonteerd met injectorzittingen die goed vast zitten,
Een andere tank met ingebouwde pomp geplaatst die tot vandaag ook prima functioneerde
De klepstelen laten afsslijpen door Timen
Regelmatig de klepspeling gecheckt en zonodig plaatjes verwisseld
Verbruik op lpg 1 liter op 8 a 9 km.
**. Vandaag na constateren van het probleem ,eerst gedacht dat er een klep kapot was of lekte .
Op advies van de garage houder ,waar ik goed contact mee heb, de ontsteking voorzien van nieuwe kabels, bougies, verdelerkap , rotor en de rpm sensor schoongemaakt. .
Ik ben nu 160 euro kwijt en geen fluit opgeschoten, het probleem is er nog steeds.
In de Haynes lees ik dat de knock sensor ook problemen kan veroorzaken die lijken op de mijne, maar hoe kom ik daar achter??
Of is wellicht de distributieriem een of meerdere tanden verschoven en staat de onsteking dus niet op tijd??
graag reakties/ adviezen.
Joop Kok, lidnr.1087