Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/inhouden bij accellereren

inhouden bij accellereren

inhouden bij accellereren

- Ingediend door jjmkok , op 8 nov 2010 - 12 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

 

Is opgelost!!!!!!!!!!!

l.s. 

Het probleem betreft een Volvo 940, 1997, lpt motor, lpi installatie en 288000 km.

 Sinds vandaag problemen bij accelleren zowel op gas als op benzine, de motor houdt in , komt met moeite op toeren en op lpg

schudt de zaak zo hard dat het honde/bagagerek rammelt tegen de achterbank.

Tot vandaag ging alles prima,

 Eerder dit jaar een ander spruitstuk gemonteerd met injectorzittingen die goed vast zitten,

Een andere tank met ingebouwde pomp geplaatst die tot vandaag ook prima functioneerde

De klepstelen laten afsslijpen door Timen  

Regelmatig de klepspeling gecheckt en zonodig plaatjes verwisseld

Verbruik op lpg 1 liter op 8 a 9 km.

**. Vandaag na constateren van het probleem ,eerst gedacht dat er een klep kapot was of lekte .

Op advies van de garage houder ,waar ik goed contact mee heb, de ontsteking voorzien van nieuwe kabels, bougies, verdelerkap , rotor en de rpm sensor schoongemaakt. .

Ik ben nu 160 euro kwijt en geen fluit opgeschoten, het probleem is er nog steeds.

In de Haynes lees ik dat de knock sensor ook problemen kan veroorzaken die lijken op de mijne, maar hoe kom ik daar achter??

Of is wellicht de distributieriem een of meerdere tanden verschoven en staat de onsteking dus niet op tijd??

graag reakties/ adviezen.

Joop Kok, lidnr.1087

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.