Verder met de beige lpt deze winter
29/10
2010
Verder met de beige lpt deze winter
Goed, het is alweer een tijdje geleden dat ik een dagboek pagina heb ingediend. Hoogste tijd weer dus.
De 15G bevalt nog steeds zeer goed, ben erg content met deze upgrade. Doel is om de komende maanden nog wat extra pk's uit het redblock te krijgen. Een paar weken geleden een mooi pakketje in de brievenbus gekregen waarmee ik het mengsel kan gaan monitoren:
Heb het display en de bekabeling ondertussen ingebouwd in de auto. Alleen de sensor nog niet. Dit ga ik combineren met de aanschaf van een 3" RVS downpijp en 3" RVS 200CPI katalysator. In de downpijp komt dan een extra 'bung' voor de 2e lambda sensor. Begin december worden de downpijp en kat geinstalleerd. De rest van het uitlaatsysteem blijft, uit kostenoverweging, (voorlopig) standaard.
Op Turbobricks was onlangs een groupbuy van zgn phenolic manifold isolators. Kortgezegd 4 isolators die slecht warmte geleiden en daardoor moeten voorkomen dat het inlaatspruitstuk erg veel warmte overneemt van de kop. Kouder inlaatspruitstuk betekent koudere lucht en dat betekent weer meer zuurstof. Afijn, ik verwacht niet dat ik er direct veel van zal merken tijdens normaal gebruik, wellicht tijdens het ruigere werk.
Ga ze over een weekje monteren, even wachten op het tapeind verwijder setje.
Twee weken geleden de rubbers van de reactiestangen vervangen voor PU exemplaren en wat een verschil! De oude rubbers waren compleet vergaan en heb ik moeten wegbikken. Duidelijk merkbaar dat ze vervangen zijn.
Ik had al 960 rood/witte achterlichten, heb nu ook de knippers voor en aan de zijkanten vervangen door witte exemplaren. Staat weer een stukje beter.
Ook staat de auto ondertussen op goede Conti winterbanden met erg saaie merkloze wieldoppen...
Zal dit weekend een foto'tje schieten daarvan.
Uiteraard volgen er nog foto's van de ingebouwde phenolic isolators en zal ik een klein fotoverslagje van de downpijp- en katinstallatie maken.