Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Hoe bij een Volvo 700 de luchtweerstand omlaag te krijgen?

Hoe bij een Volvo 700 de luchtweerstand omlaag te krijgen?

Hoe bij een Volvo 700 de luchtweerstand omlaag te krijgen?

- Ingediend door Alwood , op 29 okt 2010 - 5 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

De spot die vaak wordt gedreven over efficiëntie van 740's heeft mij vandaag geïnspireerd de werkelijke cijfers te zoeken over de luchtwrijvings-coëfficient, de Cw- en Cd-waarde. Zo slecht kan die toch niet zijn? Het uiterlijk is ontzettend hoekig, maar hoeken hoeven niet heel slecht te zijn. De voorruit ligt behoorlijk schuin achterover en zelfs op standaard veren is de auto gewoon laag.

Hoewel de gestroomlijnde spiegels, schuine voorruit en het lage profiel niet tégen zullen werken voor de luchtweerstand, is deze in zijn algemeenheid helaas toch behoorlijk slecht. De Cw-waarde van de eerste generatie bakstenen ligt ergens tussen de 0,39 en 0,41. Ter vergelijking: een Hummer H2 doet het met 0,57, een Toyota Prius met 0,25. Het gros van de auto's scoort waarden tussen de 0,29 en 0,37. Een Volvo 940 scoort een veel nettere 0,35. Er is dus wel ruimte voor verbetering.

Zonder meteen de neus van een 940 over te willen zetten, lijkt het mij daarom wel wat de kieren rondom deuren en motorklep dicht te stoppen. Heeft iemand daar ervaring mee? Zowel geluid als verbruik zouden er flink van moeten profiteren.

Zelf nalezen kan op:

http://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_drag_coefficients

http://www.mayfco.com/volvo.htm

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2901 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kuren brandstofmeter
    3 aug 2025
  • Lekkage benzineleiding bij filter
    3 aug 2025
  • Slotenset Volvo 760
    29 jul 2025
  • Tankvlotter voor een Volvo 740 uit 1989
    14 jul 2025
  • Volvo 960/S90V90 loopt niet op benzine
    14 jul 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.