Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Nattigheid uitlaatspruitstuk/turbo

Nattigheid uitlaatspruitstuk/turbo

Nattigheid uitlaatspruitstuk/turbo

- Ingediend door pietjeprecies , op 14 okt 2010 - 5 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

 

Hallo forumgangers,

Vlak na een koude start van mijn B230FK wordt er wat vocht naar buiten gedrongen tussen het uitlaatspruitstuk en de turbo, althans zo ziet het eruit.

nattigheid

Het is hooguit een minuutje zichtbaar en verdwijnt zodra het spruitstuk warm is (het was dus nog wat meer, maar het duurde even voor ik een redelijke foto had). Voor het starten is het ook droog.

Ik ruik verder geen uitlaatgas, koelvloeistof- en olieverbruik is nihil. Het vocht smaakt ook nergens naar.

Ik heb een m.i. plausibele oorzaak voor het vocht verzonnen, n.l. dat er een klein lek is waardoor condens dat zich in het koude spruitstuk heeft verzameld naar buiten geperst wordt. Of uitlaatgassen die weglekken en direct condenseren buiten op het spruitstuk.
Zodra de uitlaat warm wordt zet het metaal uit en wordt het kiertje dichtgedrukt. Bovendien is de condens door de hitte natuurlijk ook weg.

Dan nu de vragen:

1. Lijkt het wat, die theorie?
2. Moet het kiertje dicht of kan het geen kwaad? Ik heb wel geprobeerd om de vier moertjes waar de turbo mee vastzit wat aan te halen, maar ze zijn erg lastig te bereiken zonder verder iets los te halen. 
3. Ik kon in vadis geen pakking vinden tussen turbo en spruitstuk, klopt het dat die er niet tussen hoort?

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 3 gebruikers online.

  • Rversteeg
  • Wijnand240
  • van de Meulengraaf
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.