Opnieuw hulp nodig bij stationairregeling LH-jetronic (hoge stationairloop)
Opnieuw hulp nodig bij stationairregeling LH-jetronic (hoge stationairloop)
Hallo sleutelaars! na een paar uurtjes pielen vandaag is er enige verbetering in mijn stationair-loop maar het werkt nog steeds niet naar behoren.
De standaard reparaties heb ik inmiddels gedaan. CIS-klep is schoongemaakt, gasklephuis schoongemaakt, slangen naar inlaatspruitstuk op lekken gecontroleerd en zelfs de gaskabel en gasklep-positie schakelaar opnieuw afgesteld. Allemaal met dank aan dit bericht.
Het resultaat mag er wezen, de motor houdt veel beter één toerental aan. Er is geen sprake meer van schommeling, en een laag toerental wordt snel opgevangen. Zo goed zelfs, dat de auto nu standaard ~1200tpm draait stationair bij warme motor.
In mijn ogen kan dit duiden op iets met de CIS-klep of een onjuiste afstelling van de gasklep. Allereerst de vraag hoe groot de openingen van deze twee mogen zijn? De CIS-klep heeft in zijn 'neutraal' een ruime 2mm speling. De gasklep heeft een heel dun kiertje rondom lopen (0,1-0,2mm?).
Zodra ik een extra paar ogen/handen kan vinden ga ik het stationair toerental controleren bij dichtgeknepen cis-slang. Deze leek (op gehoor) nu op ~750tpm te zitten. Het dichtdraaien van de gasklep lijkt mij dan een juiste oplossing?