Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Opnieuw hulp nodig bij stationairregeling LH-jetronic (hoge stationairloop)

Opnieuw hulp nodig bij stationairregeling LH-jetronic (hoge stationairloop)

Opnieuw hulp nodig bij stationairregeling LH-jetronic (hoge stationairloop)

- Ingediend door Alwood , op 10 okt 2010 - 8 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Hallo sleutelaars! na een paar uurtjes pielen vandaag is er enige verbetering in mijn stationair-loop maar het werkt nog steeds niet naar behoren.

 

De standaard reparaties heb ik inmiddels gedaan. CIS-klep is schoongemaakt, gasklephuis schoongemaakt, slangen naar inlaatspruitstuk op lekken gecontroleerd en zelfs de gaskabel en gasklep-positie schakelaar opnieuw afgesteld. Allemaal  met dank aan dit bericht.

 

Het resultaat mag er wezen, de motor houdt veel beter één toerental aan. Er is geen sprake meer van schommeling, en een laag toerental wordt snel opgevangen. Zo goed zelfs, dat de auto nu standaard ~1200tpm draait stationair bij warme motor.

 

In mijn ogen kan dit duiden op iets met de CIS-klep of een onjuiste afstelling van de gasklep. Allereerst de vraag hoe groot de openingen van deze twee mogen zijn? De CIS-klep heeft in zijn 'neutraal' een ruime 2mm speling. De gasklep heeft een heel dun kiertje rondom lopen (0,1-0,2mm?).

 

Zodra ik een extra paar ogen/handen kan vinden ga ik het stationair toerental controleren bij dichtgeknepen cis-slang. Deze leek (op gehoor) nu op ~750tpm te zitten. Het dichtdraaien van de gasklep lijkt mij dan een juiste oplossing?

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • tjapko
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2902 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Gezocht benzineleiding met pulsdemper (9179040)
    8 aug 2025
  • Kuren brandstofmeter
    3 aug 2025
  • Lekkage benzineleiding bij filter
    3 aug 2025
  • Slotenset Volvo 760
    29 jul 2025
  • Tankvlotter voor een Volvo 740 uit 1989
    14 jul 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.