(Voor)deurstekkers 940
(Voor)deurstekkers 940
Hallo Volvisti
In de deuren van m'n auto zit overal wel een deukje of vouwtje. Bij een van die deuren zitten zelfs twee deukjes precies op de vouw van het plaatmateriaal. Daar waar het plaatmateriaal van de deur overgaat naar het raam. Verder zitten er wat lasspetters (de vorige eigenaar was niet zo voorzichtig) in de ruiten van de linker achterdeur, zit er redelijk wat roest aan een van de rechterdeuren (boven het raam) net onder de rubber. En dan heb ik het nog maar niet over de krasjes die op iedere deur wel te vinden zijn.
Vanwege een aanrijding en de daaruit volgende schade, wil ik over een tijdje de auto laten uitdeuken en (bij)spuiten.
Nu heb ik bij een handelaar in Volvo-onderdelen hier in de buurt gisteren een setje redelijk goed uitziende deuren zien staan. Met elektrische ramen en zelfs in de kleur gespoten spiegels. Ik kon alleen vanwege een laag stof en de al langzaam ondergaande zon niet goed zien welke kleur de deuren hadden. De deuren zouden niet zonder beschadigingen zijn, maar als ik ze zou laten overspuiten had ik er een mooi stel deuren aan. Ik ben alleen zo dom geweest, om wel op de stikker in de bestuurdersdeur te kijken, maar niet naar de letter te kijken die het modeljaar aangeeft. Volgens het VIN kwamen de deuren uit een 945.
Omhangen zal het probleem niet zijn (laat ik doen, want niet sterk). Maar hoe zit dat met de stekkers van de deurbedrading? Voor de achterste deuren ben ik niet bang. Dat zijn hooguit 11 draden, die zet ik wel over. Maar in de voorste deuren zitten iets meer draden. Heeft Volvo ooit de pinout van de stekkers van de voordeuren veranderd? De stekkers zelf lijken hetzelfde, maar zitten de draden op dezelfde plek en zijn de stekkers echt hetzelfde? M.a.w. is het "stekker lostrekken", "deur demonteren", "nieuwe deur erin hangen" en dan "stekker er weer in" of komt er meer bij kijken?
groetjes
Mathy