Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/LPG/Urgente vragen en tips LPG inbouw 740 B230K m.j. 1988

Urgente vragen en tips LPG inbouw 740 B230K m.j. 1988

Urgente vragen en tips LPG inbouw 740 B230K m.j. 1988

- Ingediend door Racingbrick , op 28 sep 2010 - 4 Reacties -
Forum: 
LPG

Achtergrond.

Ik heb na vele jaren zoeken eindelijk een 740 VAN gevonden, met een redelijke km stand en in goede staat verkerend, klaar voor een tweede leven.

De wagen gaat bedrijfsmatig gebruikt worden en staat op de naam van mijn bedrif, na enkele maanden in een Opel Combo diesel gereden te hebben, en gek te zijn geworden van de enorme klankkast  en brullende motor waarbij je boven de 100 moet communiceren middels megafoons was ik meteen verkocht na de proefrit ik deze 740.

De koop was dan ook binnen 10 minuten rond, na de wagen op de brug gezien te hebben en de puntgave bodem te hebben bekeken was het snel beklonken.

Deze wagen is net als alle VAN ( nou ja zeg maar de meeste ) is  in wit uitgevoerd met de bekende blauwe GL bekleding....

Toerenteller ( in een GL? ) en c.v. en een aftermarket glazen schuifkanteldak zijn ook aanwezig... net als alle ( ingevulde boekjes ) zelfs het garantiebewijs zat er ook bij ,en gelukking een trekhaak.

Na de nodige lange ritten gemaakt te hebben, naar volle tevredenheid en genietend van de rust die de wagen geeft heb ik besloten er z.s.m. LPG in te laten bouwen.

mijn vragen:

Welke installatie het best te kiezen voor de B230K

Wat te doen met de carburateur naald? ik las iets van de toenmalige Necam oplossing door deze met vacuum te fixeren, maar dat kan je tegenwoordig vergeten...., ik zou indien nodig toch ook wel eens op benzine willen rijden..

Wie heeft de goede tips  hiervoor?

Flashlube, is het zinnig in de 230K dit te istalleren?  er was ooit een type met tulp achtige kleppen, die bleven heel lang goed, en heeft iemand ervaring met een B230K met flash lube?

m.j. 1988 is het eerste jaar dat alle Volvo's op loodvrij konden lopen, min RON 91.

Ik zou graag en ringtank willen hebben i.p.v. het reservewiel, wat is de grootste tank die er in past? is dat 70L?

Andere tips zijn uiteraard heel welkom. ( voor de LPG inbouw zal ik de wagen voorzien van een nieuwe ontsteking, rotor/verdeler/bougies/bougiekabels...

alvast bedankt

 

 

 

 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 3 gebruikers online.

  • reinierverbeek
  • Marnick
  • Rversteeg
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.