Bobine
Bobine
De BG is toe aan heftig onderhoud. Zaterdag in Ees wil ik proberen een lijst te maken (met hulp van mensen die wel weten hoe het zit) en volgende week dinsdag gaat dan onze "dorpssmid" het kikipunt linksachter opensnijden, lassen en weer bruikbaar maken.
Van Thieu kreeg ik een lijst van zaken die problemen zouden kunnen veroorzaken (BG raakt boven de 3800 toeren buiten adem, als ik op benzine overschakel speert de tank weer naar voren). Een daarvan is dat de bobine haar langste tijd gehad zou kunnen hebben.
Om even te weten wat een bobine is kwam ik de MIC-800 tegen: Zou dat iets kunnen helpen om het systeem wat krachtiger te maken of toch maar beter de standaard bobine monteren?
Bedankt voor de tips!
JohnPeter
ET-MIC800 Volvo S40/V40/850/S70/C70/V70/960/S80 etc.etc. € 89,00
De MSD Blaster Series is bekend om zijn goede prestaties in snelle getunede straatauto's en op de circuits. In navolging van dat succes is de Blaster SS ontwikkeld. De Blaster SS is een E-core bobine, wat een zeer efficient design is als het op het produceren van hoge voltages en dus hoge vonkenergie aankomt. De spoelen produceren 300mA en kunnen tot 48.000 volt aan. De spoelen zijn gegoten in epoxy voor bescherming tegen vibraties en vocht, de behuizing is gemaakt van het gepatenteerde Dupont® Rynite™. De Blaster SS is zeer eenvoudig te monteren op vele Volvo's t/m bouwjaar 1999. Door de compacte vorm past de Blaster SS ook bijna op iedere plek onder de motorkap. Meestal wordt echter de positie van de originele bobine aangehouden. De Blaster SS wordt geleverd met uitgebreid montagemateriaal. Vooral bij getunede motoren waar een constante en krachtige vonk nodig is kan de Blaster SS een duidelijk verbetering geven. Wij adviseren het gebruik van deze Blaster SS in combinatie met Magnecor bougiekabels en Denso Iridium bougies.