Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/740GL 2.3 (carburateur) op gas zetten

740GL 2.3 (carburateur) op gas zetten

740GL 2.3 (carburateur) op gas zetten

- Ingediend door Leandres , op 8 sep 2010 - 3 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Ik ben in het bezit van een Volvo 740GL 2.3 (carburateur) sedan uit 1985. Deze auto is dus pas belastingvrij geworden.

De auto is van mijn grootouders geweest, zij hebben de 740 in 1985 nieuw gekocht en tot dusver staat er 165.000km op de teller.
Hij is altijd Volvo-dealer onderhouden.

Een aantal jaar geleden begon de auto spontaan meer brandstof te verbruiken en trok niet lekker door in de 2/3/4e versnelling; horten en stoten + veel zwarte rook uit de uitlaat.
Vervolgens diverse keren terug geweest naar de dealer voor afstelling; het is echter nooit meer helemaal geweldig geworden.

Mijn oma had er geen vertrouwen meer in en vond dat er een nieuwe Volvo moest komen, zij hebben toen een S40 gekocht. Mijn opa kon geen afstand doen van de auto, dus deze in
bij ons in de loods gestald om vervolgens niet meer gebruikt te worden; dood zonde, want het is een roest-/schadevrije auto met zeer weinig KM's.

Aangezien deze auto nu belastingvrij geworden is leek mij het een uitgelezen kans om er gas op te zetten. Ben helemaal niet thuis in deze materie, heb diverse onderwerpen op dit
forum gelezen maar ben er nog niet helemaal uit.

Doel is een zo groot mogelijke gastank achter in de kofferruimte, liefst rond de 100 liter; waar dit te laten installeren???
Het lijkt mij ook logisch dat de auto eerst weer goed moet lopen op benzone alvorens deze om te bouwen tot gas ???
Kan het zijn dat er problemen zijn onstaat toen deze auto van Super bezine overging op Euro95/98 ???

Zijn er verder zaken waarop ik letten moet?

Graag jullie advies.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 2 gebruikers online.

  • Daniel S
  • noppen20
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2901 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kuren brandstofmeter
    3 aug 2025
  • Lekkage benzineleiding bij filter
    3 aug 2025
  • Slotenset Volvo 760
    29 jul 2025
  • Tankvlotter voor een Volvo 740 uit 1989
    14 jul 2025
  • Volvo 960/S90V90 loopt niet op benzine
    14 jul 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.