740GL 2.3 (carburateur) op gas zetten
740GL 2.3 (carburateur) op gas zetten
Ik ben in het bezit van een Volvo 740GL 2.3 (carburateur) sedan uit 1985. Deze auto is dus pas belastingvrij geworden.
De auto is van mijn grootouders geweest, zij hebben de 740 in 1985 nieuw gekocht en tot dusver staat er 165.000km op de teller.
Hij is altijd Volvo-dealer onderhouden.
Een aantal jaar geleden begon de auto spontaan meer brandstof te verbruiken en trok niet lekker door in de 2/3/4e versnelling; horten en stoten + veel zwarte rook uit de uitlaat.
Vervolgens diverse keren terug geweest naar de dealer voor afstelling; het is echter nooit meer helemaal geweldig geworden.
Mijn oma had er geen vertrouwen meer in en vond dat er een nieuwe Volvo moest komen, zij hebben toen een S40 gekocht. Mijn opa kon geen afstand doen van de auto, dus deze in
bij ons in de loods gestald om vervolgens niet meer gebruikt te worden; dood zonde, want het is een roest-/schadevrije auto met zeer weinig KM's.
Aangezien deze auto nu belastingvrij geworden is leek mij het een uitgelezen kans om er gas op te zetten. Ben helemaal niet thuis in deze materie, heb diverse onderwerpen op dit
forum gelezen maar ben er nog niet helemaal uit.
Doel is een zo groot mogelijke gastank achter in de kofferruimte, liefst rond de 100 liter; waar dit te laten installeren???
Het lijkt mij ook logisch dat de auto eerst weer goed moet lopen op benzone alvorens deze om te bouwen tot gas ???
Kan het zijn dat er problemen zijn onstaat toen deze auto van Super bezine overging op Euro95/98 ???
Zijn er verder zaken waarop ik letten moet?
Graag jullie advies.