Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Hoe het vacuüm en de rembekrachtiger te controleren/testen? (benzine)

Hoe het vacuüm en de rembekrachtiger te controleren/testen? (benzine)

Hoe het vacuüm en de rembekrachtiger te controleren/testen? (benzine)

- Ingediend door Alwood , op 1 sep 2010 - 8 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Hallo,

Na vele maanden ben ik er nog steeds niet uit wat ik met mijn rembekrachtiger moet.

Het probleem:

Vaak een zwaar pedaal of een weerstand bij de eerste keer indrukken. Wordt het pedaal snel ingetrapt, dan gaat het vaak nog wel soepel. Bij veel 'licht' remmen werkt het pedaal vaak moeizaam. Bij heel hard remmen (noodstop) wil 'halverwege' de bekrachtiging nog wel eens wegvallen, waarna die bekrachtiging weer 'opgepakt' lijkt te worden als je doortrapt. Er lijkt een sissend geluid bij de bekrachtiger vandaan te komen.

 

De auto:

Volvo 740 GLT (B234F zonder ABS)

 

Tot nu toe:

Ik heb 2 originele ventielen (er zaten er 2 op de slang?!) en een dubieuze slang vervangen door een nieuwer, goed ventiel met slang. Dat leek wat te helpen, maar na enige tijd waren de oude problemen weer grotendeels terug. Vandaag heb ik ducttape gewonden om de rand tussen de hoofdremcilinder en rembekrachtiger. Dat lijkt wederom iets te helpen, maar nog steeds voelt het niet helemaal goed. 

Ik dacht een vervangende bekrachtiger te hebben, maar die blijkt toch de verkeerde maat te hebben (waarschijnlijk uit een 960?).

Heel veel mensen (en een gevoel) zeggen mij dat het erg onwaarschijnlijk is dat er daadwerkelijk iets met de bekrachtiger mis is. Van buiten ziet deze er ook net uit en hij is niet continue 'lek'. Van tijd tot tijd werkt alles. Bij een scheur in het membraan zou het geheel veel minder bedrijfszeker moeten zijn.

 

Ik zoek:

Een oplossing! Hoort er bijvoorbeeld een rubber of pakking tussen de hoofdremcilinder en bekrachtiger? Wat is de beste manier om een lek op te sporen? Het testen van de bekrachtiger heeft op dit moment geen prioriteit, het vinden van wat 'sist' wel.

 

(05-09-2010) UPDATE: Eindelijk het zooitje eens uit elkaar gehaald (hoofdremcilinder, rembekrachtiger) en tot de conclusie gekomen dat de bekrachtiger hardstikke lek was. Niet een kapot membraan (voorzover te zien), maar een volledig doorgerot middenstuk. Waar de hoofdremcilinder gemonteerd was alles weggeroest/gerot. Vervanger gemonteerd, nu rijdt 'ie weer als een droom. Enkel het stationair-toerental is nog niet helemaal zo constant/hoog als ik zou willen.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 2 gebruikers online.

  • Piet22
  • Ton
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.