CV inbouwen: Hawk en VDO bedrading (nu duidelijk) (en storing?)
CV inbouwen: Hawk en VDO bedrading (nu duidelijk) (en storing?)
Mede liefhebbers
Ik heb begin dit jaar meegedaan met de groupbuy centrale deurvergrendeling. Het Hawk setje geleverd door Bas. Ik had al eens zitten kijken hoe ik die motortjes erin moest krijgen, maar dat zag ik niet zo 1,2,3. Het motorje zo plaatsen dat ie werkt en dat ook nog het raam open kan dat zag er lastig uit. Bovendien kan je moeilijk bij het slot in de deur komen om het aan te sluiten. Bij de orginele set zit bij de voordeuren de motor dwars onderin en mbv een scharniertje verbonden aan het stangetje van het slot. Mijn 745 is geheel cv loos. Ook niet voorbedraad.
Vandaag was ik op de sloop en heb uit een 745 de gehele orginele (VDO) set gehaald. Dwz alles wat in de deuren zit: motor en stangetjes. Geen kabels die door de rest van de auto lopen. Die zitten immers bij mijn Hawk setje.
Nu zou het het makkelijkst zijn om de VDO motortjes te monteren (plug and play), behalve in de bestuurders deur. Dit vanwege de aansturing van het geheel. Zowel de VDO motortjes als die van Hawk zijn twee draads. Dan heb ik twee vragen:
Kan ik de VDO motortjes aansluiten op het Hawk systeem? Zo ja, dan welke draad op welke? Die VDO hebben een rood-witte draad en een rood-blauwe draad. De Hawk motortjes hebben een blauwe en een groene draad. Dus moet de rood-witte op de groene of op de blauwe?
Alvast bedankt.
Toevoeging antwoord: Even een testje gedaan met een oude computervoeding. Van de (originele) VDO motor moet de rood-witte op blauwe en de rood-blauwe op de groene. Dan schakelt ie vrolijk mee. Lijkt ook minder geluid te maken die VDO
groeten
Vincent