Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Electro/CV inbouwen: Hawk en VDO bedrading (nu duidelijk) (en storing?)

CV inbouwen: Hawk en VDO bedrading (nu duidelijk) (en storing?)

CV inbouwen: Hawk en VDO bedrading (nu duidelijk) (en storing?)

- Ingediend door Tampert81
Lid
, op 25 aug 2010
- 7 Reacties -
Forum: 
Electro

Mede liefhebbers

Ik heb begin dit jaar meegedaan met de groupbuy centrale deurvergrendeling. Het Hawk setje geleverd door Bas. Ik had al eens zitten kijken hoe ik die motortjes erin moest krijgen, maar dat zag ik niet zo 1,2,3. Het motorje zo plaatsen dat ie werkt en dat ook nog het raam open kan dat zag er lastig uit. Bovendien kan je moeilijk bij het slot in de deur komen om het aan te sluiten.  Bij de orginele set zit bij de voordeuren de motor dwars onderin en mbv een scharniertje verbonden aan het stangetje van het slot. Mijn 745 is geheel cv loos. Ook niet voorbedraad.

Vandaag was ik op de sloop en heb uit een 745 de gehele orginele (VDO) set gehaald. Dwz alles wat in de deuren zit: motor en stangetjes. Geen kabels die door de rest van de auto lopen. Die zitten immers bij mijn Hawk setje.

Nu zou het het makkelijkst zijn om de VDO motortjes te monteren (plug and play), behalve in de bestuurders deur. Dit vanwege de aansturing van het geheel. Zowel de VDO motortjes als die van Hawk zijn twee draads. Dan heb ik twee vragen:

Kan ik de VDO motortjes aansluiten op het Hawk systeem? Zo ja, dan welke draad op welke? Die VDO hebben een rood-witte draad en een rood-blauwe draad. De Hawk motortjes hebben een blauwe en een groene draad. Dus moet de rood-witte op de groene of op de blauwe?

Alvast bedankt.

Toevoeging antwoord: Even een testje gedaan met een oude computervoeding. Van de (originele) VDO motor moet de rood-witte op blauwe en de rood-blauwe op de groene. Dan schakelt ie vrolijk mee. Lijkt ook minder geluid te maken die VDO

groeten

Vincent

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.