Motor revisie B280F, of niet?
Motor revisie B280F, of niet?
Hallo mede Volvoërs,
Onlangs heb ik (weer) een 760 gekocht.
Misschien is het een beetje een emotionele/ impuls aankoop geweest, omdat het zo'n geweldige kar is , maar ja....
Het is er een uit 1990, B280F blok, 217.000km... [edit: plus 1000 km inmiddels alweer...] Hij zweet behoorlijk aan de (rechter)kop. Qua uiterlijk mag ie er nog zeker best wezen, dus vandaar ook mijn twijfelgevalletje.
Aangezien er aan het blok gesleuteld moet gaan worden om een en ander weer up to date en spik en span te maken, denk ik eraan om het blok in zijn geheel uit elkaar te halen. Daar waar nodig nieuwe onderdelen etc. etc.
Is dit wijsheid, aangezien mijn autotje dan wel een ruime tijd stil komt te staan. Maar belangrijker nog: is een ruilmotor niet slimmer? (daar heb ik eigenlijk geen ervaring mee)
Ik twijfel er een beetje over, (ook gezien de km's) omdat het in zijn geheel een heel nette auto is... en met een ruilmotor erin is ie (gevoelsmatig) niet meer origineel...
En een tweede 760 erbij kopen? Is dat een goed idee? (de ruimte heb ik er zeker voor)
Pfff... wat een luxe problemen allemaal... en dat alleen omdat ik die auto gekocht heb waar mijn hart stiekem wat sneller van gaat kloppen....
PS... als er iemand in de buurt van Nijmegen - Wijchen woont, (meer verstand heeft van de 760) en eens wil komen 'kijken', of ie het nog waard is, houd ik me natuurlijk van harte aanbevolen: De koffie is (bijna) klaar!
Groeten,
Martijn