toerental in P en N hoger dan in D?
toerental in P en N hoger dan in D?
Beste volvisti,
Een tijdje geleden heb ik een HKS blowoff gekocht. Helaas werkte deze niet naar behoren wat ook bevestigd is door 2 andere forumleden.
Nu leek het me toendertijd een goed idee om wat zaken in het inlaattraject aan te pakken omdat het stationair toerental soms wat schommelde.
Dus de gasklep gereiningd, evenals de CIS-klep, gasklephuispakking vervangen en de gaskleppositiesensor volgens specs afgesteld. Verder nog de BDP sensor vervangen omdat de kabel beschadigd was. Ook een lektest gedaan die geen ernstige vacuumlekken naar voren bracht.
De motor loopt nu prachtig stationair, zo'n 750 toeren. Alleen als ik de auto parkeer en de automaat in P of N zet, gaat het toerental omhoog naar zo'n 1100.
Op zich is dit geen ramp, maar het hoort niet. Heeft iemand een verklaring voor dit feit? Diagnosekastje al uitgelezen maar die geeft geen foutcodes weer.