Remmen midlife update
Remmen midlife update
Afgelopen week heb ik bij de 945 de hoofdremcilincer, de vier remklauwen, alle remschijven en alle remblokken vervangen. Reden: de schijven en blokken waren op; de rechterachter- en de linkervoorklauw waren niet meer gangbaar. Dan maar alles in één keer, dan kan het weer veel kilometers mee (we hebben net de 333.333 gehad en willen naar de 666.666).
Alles ging goed. (De)montage was probleemloos en ontluchten met de Ezibleed ging vlot. Heldere nieuwe remolie zonder luchtbellen uit alle vier de onluchtingsnippels.
Bij de eerste proefrit had ik het idee dat het pedaal iets dieper zat dan ik gewend ben. Remmen gaat minstens even goed als voor de operatie. Mijn vrouw reed ook een stukje en die vond alles volkomen normaal. Het kan natuurlijk zijn dat ik last heb van inbeelding. Toch zit het me nog niet helemaal lekker.
Toen ik alles nog eens naliep, zag ik op de hoofdremcilinder twee ontluchtingsnippels. Daar heb ik niets mee gedaan. Had dat wel gemoeten?
Groeten uit Zuid-Limburg,