ecc lekt condenswater - OPGELOST.
ecc lekt condenswater - OPGELOST.
Door een losliggend rooster in mijn paravan is er rotzooi in het luchtkanaal gekomen. Ik realiseer me nu pas met hoge temperaturen in Frankrijk wat het gevolg is. Een lekkende kachelmotor, condenswater!
Ik heb volgens mij het laatste type ECC (1996) in mijn 940, orgineel Volvo. Maar ik herken de plaatjes van de PDF op de site niet helemaal. Ik heb het dashboardkastje er al uitgehaald, en achter het zwarte blokje gekeken dat op de hele constructie is gemonteerd met 4 schroeven, volgens mij een soort sensor of zo. Dan kijk je zo op de verdamper (of is het de condensor) in ieder geval die radiator onder het dashboard. En daar zat een hoop troep in, die heb ik door dat vierkant gat verwijderd, maar dat had niet het gewenste effect. Er loopt nog steeds veel water door het gat van de kachelmotor onder het dashboard. De verdamper zit in een plastic omhulsel wat ik niet echt goed openkrijg, ik zie wel een schuinaflopende bodem die in de motorruimte verdwijnt en vermoed dat het daarna volzit. Nu las ik ergens op het forum dat de Volvodealer er met een kromme punttang binnen een paar minuten de rotzooi had doorgeprikt. Mijn vraag is nu, waar moet ik prikken. Ik kan niet in de plastic behuizing, heb alle schroeven die ik zag al losgehad, maar kan de boel alleen maar voorzichtig iets van elkaar buigen, ben wel bang dat er dan iets afbreekt, dus nu de boel maar weer vastgezet. Ik zit op een camping in zuid frankrijk met een doppenset en wat los gereedschap.
Is het mogelijk om op eenvoudige wijze de boel weer te ontstoppen? Waarin moet ik dan prikken?
Of moet ik toch de heleboel onder het dashboard loshalen. Zo ja kan iemand dan een PDF online zetten die de exploded view weergeeft van mijn ECC?
Groeten uit een (bijna te) heet Frankrijk!