Overdrive 740 Automaat +AANVULLING
Overdrive 740 Automaat +AANVULLING
Om eens rustig het gemak op te snuiven van het rijden met automaat ipv handbak, rijd ik nu sinds vrijdag een proefmodel. De auto is een co-ouderschap met een ander verenigingslid en het uiteindelijke doel nog onbekend. Vooralsnog voor de leuk.....erg leuk.
Een prachtige 740 sedan uit 89. Blauw metallic. Alles aan de auto is origineel. Behalve toevoeging van levenssappen lijkt nog nooit een moertje losgehaald. Dat hoor je bij het rijden terug. Fluitsterstil en geen piepje of kraakje vanuit het motorruim, stuur of wielophanging, slechts 285.000 km. Kaarsrecht remmen, met handen van het stuur als een kaars en een kopje kokend water op het dashbord vormt geen bedreiging tijdens het rijden.
Ofwel in authentieke staat. Voor de liefhebber, een foto kan ik later plaatsen. 3e op kenteken. Eerste was 19 jaar lang eigenaar.
Slechts een ding is jammer . Het lichtje van de overdrive blijft branden en met reden. Ik kom niet verder dan 3 versnellingen. Daarmee haal ik net niet het echte comfort van de automaat.
Ik zou dit graag intern (lees zelfstandig) oplossen.
Oliepeil is goed, daar ligt het niet aan. Wel is het zo dat het knopje van de overdrive los in de auto lag. Ik heb dit geprobeerd aan te sluiten, maar (lukte wel) zonder gewenst resultaat. Zou dan het schakelaartje gewoon kapot zijn ? Belangrijker dan, hoe kom ik aan zo'n schakelaartje ?
Opvallend is natuurlijk dat het lampje (pijltje op) keurig blijft branden. Bij een kapot relais oid zou je deze reactie niet verwachten. Dan zou de overdrive functie vervallen, maar het lampje niet gaan branden.
De zekering is prima. De staat van het relais is mij onbekend. Net als de verblijfplaats van het relais.
Alles suggestie zijn van harte welkom.