Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/airco, natuurlijk bij deze temperature

airco, natuurlijk bij deze temperature

airco, natuurlijk bij deze temperature

- Ingediend door vreeburg , op 29 jun 2010 - 19 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Beste mensen,

Je kunt erop wachten bij deze temperaturen: airco vraagjes. Bij mij doet de airco het niet meer. ik heb het idee dat hij een aantal maanden geleden er opeens mee ophield. Tot nu toe weinig aandacht aanbesteed, maar nu dus wel. De gegevens:

Auto van 1998, 2,3 LPT 415k, handbediende airco. Systeem twee jaar geleden bijgevuld en toen een vulringetje van de koppeling verwijderd (nog ergens de beschrijving op de site staan). Daarna prima werkend. Toen ook de aansluiting bij de lage druk sensor wat steviger gemaakt.

Nu staat er spanning op de draad naar de lage druk schakelaar. Bij draaiende motor en aangezette airco heeft kortsluiting van de schakelaar (overbruggen van de twee pootjes) geen effect. Rechstreeks stroom op de rood-groene draad van de compressor laat de koppeling van de compressor aanslaan (motor uit gelaten, maar de klik duidelijk waarneembaar en het aanslaan van de koppeling ook). Er zit druk op het systeem: een korte tik op de vulnippel laat een krachtige stoot zien.

Ik lees wel eens dat de aan/uit schakelaar stuk kan zijn: hoe kun je dat zien? Heeft een defecte schakelaar gevolgen voor de spanning op de lage drukschakelaar? 

Heeft iemand tips om naar te kijken. Mede namens de meerijders die binnenkort mee op vakantie gaan, alvast hartelijk dank!

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 2 gebruikers online.

  • Godspeed
  • Rob Hiemstra
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2895 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.