Opgelost? - Slecht starten op benzine en afslaan op LPG. Suggesties?
Opgelost? - Slecht starten op benzine en afslaan op LPG. Suggesties?
UPDATE: topic titel aangepast
Vanmorgen startte mijn B230FK op LPi (G2) een aantal pogingen niet.
Afgelopen week viel me ook al op dat ie af en toe slecht wilde aanslaan, maar dacht dat dat lag aan benzine-tekort en dus na bezoek aan het tankstation dacht ik dat het over was.
Tot vanmorgen.
Auto van het slot me de AB, instappen, pook in P, sleutel om, maar meer dan de startmotor rondgooien gebeurde er niet.
Keer of 4 geprobeerd, maar niet echt een ander resultaat.
Weer op slot met de AB, weer van het slot, sleutel omdraaien en hij liep.
Ik dacht, dat is dus de Immobiliser, die roet in het spreekwoordelijke eten gooit.
Tot ik voor het stoplicht stond te wachten in Oss en hij afsloeg. Op LPG.
Ik concludeer daarmee, dat het dus niet speciefiek gerelateerd is aan brandstofselectie maar er een andere oorzaak is, die dioor beide gebruikt wordt.
Aangekomen op de bestemming, in Oss liet ik hem even stationair lopen, maar na een seconde of 10 vond het management het wel genoeg, zakte terug tot 500 rpm, liep weer ietsje op en sloeg vervolgens tegenstribbelend af.
Als ik hem boven de 1000rpm hou, blijft ie lopen.
Nu zit ik te denken in de richting van:
- BDP-sensor, maar die is 5 weken oud, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk
- Brandstofpomprelais, maar dan zou ik denken dat ik er enkel last van heb op benzine, en niet ook op LPG (of slaat ie ook af bij dubbel brandstof?)
- LMM, maar stationairlopen met koud blok doet ie prima.
- Dus dan de temperatuursensor, dat zou zeker kunnen.
Foutcode uitgelezen, EZ116K geeft 1-1-1, LH2.4 doet niets.(wat ook vreemd is)
Andere suggesties?