Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Opgelost? - Slecht starten op benzine en afslaan op LPG. Suggesties?

Opgelost? - Slecht starten op benzine en afslaan op LPG. Suggesties?

Opgelost? - Slecht starten op benzine en afslaan op LPG. Suggesties?

- Ingediend door Baseman , op 29 jun 2010 - 28 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

UPDATE: topic titel aangepast

Vanmorgen startte mijn B230FK op LPi (G2) een aantal pogingen niet.
Afgelopen week viel me ook al op dat ie af en toe slecht wilde aanslaan, maar dacht dat dat lag aan benzine-tekort en dus na bezoek aan het tankstation dacht ik dat het over was.

Tot vanmorgen.
Auto van het slot me de AB, instappen, pook in P, sleutel om, maar meer dan de startmotor rondgooien gebeurde er niet.
Keer of 4 geprobeerd, maar niet echt een ander resultaat.

Weer op slot met de AB, weer van het slot, sleutel omdraaien en hij liep.
Ik dacht, dat is dus de Immobiliser, die roet in het spreekwoordelijke eten gooit.

Tot ik voor het stoplicht stond te wachten in Oss en hij afsloeg. Op LPG.

Ik concludeer daarmee, dat het dus niet speciefiek gerelateerd is aan brandstofselectie maar er een andere oorzaak is, die dioor beide gebruikt wordt.

Aangekomen op de bestemming, in Oss liet ik hem even stationair lopen, maar na een seconde of 10 vond het management het wel genoeg, zakte terug tot 500 rpm, liep weer ietsje op en sloeg vervolgens tegenstribbelend af.

Als ik hem boven de 1000rpm hou, blijft ie lopen.

Nu zit ik te denken in de richting van:

- BDP-sensor, maar die is 5 weken oud, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk
- Brandstofpomprelais, maar dan zou ik denken dat ik er enkel last van heb op benzine, en niet ook op LPG (of slaat ie ook af bij dubbel brandstof?)
- LMM, maar stationairlopen met koud blok doet ie prima.
- Dus dan de temperatuursensor, dat zou zeker kunnen.

Foutcode uitgelezen, EZ116K geeft 1-1-1, LH2.4 doet niets.(wat ook vreemd is)

Andere suggesties?

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.