Sexy Panhardstang met Polyurethaanbussen
Sexy Panhardstang met Polyurethaanbussen
Hè hè, eindelijk,
Eindelijk heb ik de panhardstang, die ik samen met Peter van Luijk op 16 januari 2010 onder een sloper vandaan gehaald heb, eens onder handen genomen.
Bij de laatste sleuteldag bij Carlo in Gemert heb ik aan het einde van de dag samen met twee monteurs een poging gewaagd om de oude bussen uit de panhardstang te halen. Dat is geen sinecure, die bussen zitten echt goed vast!!
Vorige week de stang maar eens goed schoongemaakt en in de grondverf gezet en afgelakt met een fijne signaalrode afwerklaag.
Gisteren heb ik de PU bussen die ik al bijna 3/4 jaar heb liggen maar eens gemonteerd en voila: een sexy panhardstangetje.
Het is een beetje als een tijgerstring onder een werkoverall, het is er wel maar je ziet het niet (en wordt waarschijnlijk ook snel vuil) maar het gaat om het gevoel "ik weet het maar de rest ziet het niet"
Van het weekeinde maar eens onder de 940 zetten en kijken of naast het visuele aspect e.e.a. ook tijdens het rijden te merken is.
Update 01-07-2010
Dinsdagavond de stang eronder gezet, klusje van niks. Ik moet zeggen dat de 940 toch weer beter in het spoor blijft. Het is geen giga verschil maar je merkt het wel degelijk. Vooral op een hobbelige (klinker)weg in de bocht merk je het verschil. Ik vind het de investering helemaal waard en krijg nu nog meer zijn om nog meer PU onder de 940 te plaatsen
De complete stang
De bus aan de as kant
de bus aan de chassis kant