Nivomat veren voor multilink type I laten maken
Nivomat veren voor multilink type I laten maken
Hallo met de korte enquete omtrent "Hoe snel zakt jullie nivomat in" met daarbij alle eerdere discussies en documentatie omtrent nivomats kom ik tot volgende gedachte cq conclusie.
Status & Analyse Multilink type 1 auto's
1: Voor de volvo's met multilink achteras type 1, dat zijn de latere types van de volvo 744, 760, 780 en eerste types van de 960.
2: Wanneer deze voorzien zijn van een LPG installatie is de tank veelal achter de achteras gemonteerd, in mijn situatie een ringtank van 60 liter.
3: Dat betekent een dus een extra belasting van ca. 100 kg achter de achteras indien volgetankt.
4: Wat ik uit alle discussie begrijp zou de standaard auto (dus zonder LPG tank etc) in rusttoestand langdurig vele dagen gewoon recht moeten blijven staan.
5: Dit betekent voor mij dat er dus niet veel belasting in de nivomat schokbreker plaats vindt, oftewel de hoge en lage druk kamer zijn min of meer in evenwicht
6: Wanneer er een LPG instalatie op een nivomat staat te drukken dan is er in de rusttoestand dus een belasting van continu 75-100 kg extra, dus de hoge en lage druk kamers zijn niet in evenwicht.
7: Zodra de nivomat dan ook maar iets lekt dan zal hij inzakken tot hij weer een evenwicht heeft tussen de hoge en lage druk kamer.
Mijn voorzichtige conclusie:
Ik wil nadenken danwel overgaan tot het laten maken van nieuwe achterveren voor mijn auto, waarbij de veren ca. 50-75 kg extra belading tov de standaard veren moeten opvangen.
Ik heb gegoogled naar het laten maken van autoveren, wat ik zo zie kost dat ongeveer 150 euro per veer.
Mijn vragen aan jullie zijn
1: wat vinden jullie van bovenstaande gedachte danwel conclusie
2: Wie heeft er een nivomat veer liggen volvo type nr 9140681, liefst nieuw, die ik eventueel kan gebruiken bij de bepaling van de sterkte van de nieuwe veren
Groeten
Anno