Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Blogs/blog van Eric Bakker/960 Estate 1991 te koop (Bor, het laatste deel: Het Afscheid) ***Verkocht***

960 Estate 1991 te koop (Bor, het laatste deel: Het Afscheid) ***Verkocht***

17/06

2010

960 Estate 1991 te koop (Bor, het laatste deel: Het Afscheid) ***Verkocht***

- Ingediend door Eric Bakker , op 17 jun 2010 - 37 Reacties -

De Samenvatting:Te koop: 960 3.0 Estate automaat, 1991.391.000 km, taxatierapport op aanvraag verkrijgbaar.Prijs: 3.201 euro.De Specificaties:Volvo 960 Estate 3.0 24v, 4 traps automatische versnellingsbak met lock up en electronisch geregelde Economy, Sport en Winterstand.Modeljaar 1991, bouwjaar 07-1991 Max. vermogen: 150kw/204 pk bij 6000 tpm. Max. koppel: 267 Nm bij 4300 tpm.Brandstof: benzine. Kleur: wijnrood metallic (409-11), ledig gewicht 1467 kg.Lichtmetalen velgen 15" type Nova, ABS, automatische niveauregeling (Nivomat), zwart leren interieur en grijs tapijt, leren stuurwiel,4 x electrische ramen, electrisch schuif/kanteldak, electrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels, Electronic Climat Control met naar R134a omgebouwde airconditioning, cruise control, digitale buitentemperatuurmeter, koplamp wis-/wasinstallatie.De Accessoires: Trekhaak,  bagage- of honderek, rolhoes (met hoedenplank) in bagageruimte, achterspoiler met derde remlicht. Spatlappen (4x). Bigfront Volvo SC-805 Radio-CD speler, electrische antenne, electrische deurvergrendeling met afstandsbediening, dakrails.De Foto's:Deze foto's zijn gisteren genomen.Let op: auto's lijken altijd mooier op foto's dan in het echt (en geloof degenen niet die het tegendeel beweren).Bor 1Bor 2Bor 4Bor 5Bor 7DE WAARSCHUWING:Mensen met een tekort aan humor en/of lange tenen raad ik aan nu te stoppen met lezen, en voor de belangstellenden onder hen geef ik daarom nu alvast mijn telefoonnummer: 06 ***, en mijn emailadres: eric apestaart (edit: gegevens na verkoop verwijderd).De Historie: Volvo 960 type 1 (1991-1994)Te koop staat het summum van de 700 en 900 serie: een echte Volvo 960 Estate uit het eerste bouwjaar van dit type, en dus behoorlijk zeldzaam en moeilijk te vinden in goede staat. Er rijden in Nederland naar schatting nog maar een twintig tot dertigtal 965 type 1's rond.Wegens de teleurstelling met de oorspronkelijk geleverde V6 'PRV' motor in de 760 besloot Volvo om zelf een zes-cylinder te ontwikkelen zoals god het wèl bedoeld heeft: in lijn. Dit lichtmetalen juweeltje van 204 PK deed iedere BMW verbleken waar het betreft zijdezachte loop, trekkracht en soepelheid onderin, en ongelooflijke power in de hogere toerentallen. Deze motor werd geintroduceerd in modeljaar 1991, en tegelijk werd de 700 serie omgenummerd naar 900 serie. Volgens Volvo is de 960 op talloze punten verbeterd, maar deze details zal ik de lezer hier besparen. De automaat is superieur aan alles wat er bij de vier-cylinders is geleverd, de combinatie met de motor schakelt vloeiend en moeiteloos.Alleen de 960 type 2 (1995-1998) werd nog iets verfijnder in de wielophanging, maar laten we wel zijn: een platte neus en een hangkont zijn toch echt niet sexy. De oude hoge neus is toch echt veel mooier, en de inzakkende type 2 achterbladveer is beschamend. Nee, dan de type 1: een onverwoestbare starre achteras uit de oudheid die je nooit in de steek laat.Mwah, denken de onwetenden nu, gewoon een 940 met een grotere motor.Neen, neen, driewerf neen! De enige manier om overtuigd te worden van het enorme verschil, vooral voor 740/940 rijders, is helaas om proef te rijden.De Aangeboden Auto:Wat kan je verwachten? Een subliem rijdende Volvo, in zijn bouwjaar het topmodel van de 900 serie, met alles erop en eraan wat er geleverd kon worden. Zie de specificaties aan het begin van deze advertentie.Deze auto is door de vereniging gekozen tot 'de mooiste van 2007'. Een paar jaar geleden.Technisch zeer goed onderhouden, en niet door 'een liefhebber' maar gewoon bij de Volvo dealer en Nordicar. Alles wat er op zit werkt.Het interieur is in zeer goede staat, en compleet. De deurpanelen zijn strak en zonder enige rimpel of kreukel.Het exterieur is voor de leeftijd goed, maar de blanke laklaag op het dak begint plekken te vertonen. Daarom is deze auto ideaal voor mensen tot een lengte van 1,80 meter!De auto is in 2009 getaxeerd op €6.500.Het Onderhoud:Nooit op bezuinigd, in principe nieuwe originele Volvo onderdelen. Buiten het gebruikelijke de laatste vier jaar onder meer: nivomats, complete originele uitlaat van voorpijp t/m einddemper incl katalysator en sonde, remschijven, contactslot, achterklepslot, accu, koplampruitewissers, knipperlichten vóór, achterlichtunits, zitkussen bestuurdersstoel. De SC805 Bigfront is in 2006 nieuw gekocht.In 2006 oliekoeler voor automaat laten monteren i.v.m. trekken caravan (slechts één vakantie gedaan).Het Hogere Doel:De 780 heeft inmiddels bijna de cultstatus bereikt, en wordt door de bezitters gekoesterd als industrieel erfgoed met een design tintje. Maar wie gaan er voor zorgen dat de 960's type 1 blijven behouden voor het nageslacht? Deze auto verdient het om behouden te worden.En Tot Slot:Het is tegenwoordig populair om via vraag en antwoord (V en A) informatie in hapklare brokken te presenteren, waarschijnlijk een vervolg op de zgn. Jip en Janneketaal gecombineerd met de FAQ. Om niet achter te blijven bij deze laatste trend volgt hierbij tot slot mijn eigen V&A voor de meest gestelde vragen en opmerkingen:V: Er staat 3.0 op de achterklep, is het dan wel waar?A: Bij mij wel.V: Ik heb liever een Volvo 960 met een bromfietsmotor.A: Dat kan, maar niet via mij. Er staan echter ruim voldoende 2,5 liters te koop op marktplaats.V: Hoe heb je de verkoopprijs bepaald?A: Heel eenvoudig. Door de helft te nemen van het gemiddelde van de taxatiewaarde en het motortype.V: Ik wil liever gewoon de taxatiewaarde betalen.A: Dat is geen probleem.V: Ik wil wel graag zo'n fantastische 960 Estate van meer dan 15 jaar oud, maar hij moet eruit zien als nieuw, een lage kilometerstand hebben en hij mag niets mankeren. Echter, mijn budget is beperkt.A: Droom rustig verder.V: Ik vind rood niet mooi.A: Geeft niets, niemand is perfect.V: Ik heb met rot geërgerd aan je stomme advertentie met al die overdrijvingen.A: Dat spijt mij, maar jij had ook moeten stoppen na de waarschuwing.[edit 2]De Interieurfoto'sdashrechtsachterafdekking[edit 3]Het volledige fotoalbum staat hier.[edit 4]Een verkleinde pagina van het taxatierapport toegevoegd als bijlage

BijlageAfmetingen
PDF-pictogram Taxatie.pdf156.93 KB
Taxonomy upgrade extras: 
Volvo 960
Aangeboden auto's
  • blog van Eric Bakker
  • Login of registreer om te kunnen reageren

Profiel

Eric Bakker
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.