in dubio...
03/06
2010in dubio...
... tja waarover dan.
Ik ben op dit moment bezig met mezelf te orienteren naar de mogelijkheden om in de VS aan de slag te gaan. Dat lijkt al z'n vruchten af te werpen omdat het eerste sollicitatiegesprek over enkele weken plaats vind.
Wat nu te doen met de 940 die ik in Augustus 2008 aangeschaft heb? Heb al zitten kijken naar de mogelijkheid om deze mee te nemen naar de VS. Er zijn dan enkele kleine dingen die ikzelf wel zou kunnen aanpassen. Richtingaanwijzers zijkant vervangen door type plaatjes. Koplampen vervangen. Kilometerteller vervangen door combi kilometer/mijlen. Geloof nog een gordelverklikker die anders klinkt in de VS... Maar dan, wat zijn de andere aanpassingen die nodig zijn. Als bovenstaande alles is, dan is het de moeite waard. De LPG installatie kan er uit voordat de auto naar de VS gaat. Huidige brandstofprijzen benzine/l daar liggen op het niveau van LPG/l hier. Dus over de specificaties voor de LPG installatie maak ik me niet druk.
Is er iemand hier bekend met de eventuele aanpassingen die nodig zijn om een Volvo 940 uit 1997 met een B230FT + AW71L te kunnen importeren meenemen naar de VS?
Alternatief is natuurlijk dat ik de auto moet verkopen... Wat ik ervoor betaald heb, dat krijg ik er nooit meer voor terug. Daar ben ik al wel van overtuigd. Had net besloten om de uitlaat te vervangen door een Simons sportuitlaat, heb nog een extra automaat koeler + reserve radiator liggen en een nieuwe set spatlappen. Zou het werk voor komende zomer worden.
Eerst maar eens kijken wat men aan kennis heeft over het invoeren van een europese Volvo naar de VS. Hoe zit het met het lidmaatschap? Is dat aan te houden als de Volvo mee gaat? Ik hoop op een levendige discussie, het liefste neem ik mijn Volvo mee!!! Maar het moet wel leuk blijven...