Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Diesel/Nog moeite en kosten doen?

Nog moeite en kosten doen?

Nog moeite en kosten doen?

- Ingediend door Candisa , op 31 mei 2010 - 64 Reacties -
Forum: 
Diesel

Hoi,

Na ruim anderhalf jaar in mijn bezit en iets meer dan 20.000km trouwe dienst, begint mijn dieseltje nu toch wel wat af te takelen.

Ondanks de stijgende temperaturen buiten, klinkt het motorblok gewoon als een rammelende zak knikkers. Dit wordt erger en erger.
Verder hoor ik een lelijke metaal-achtige fluittoon als de motor occasioneel hoog in toeren gaat (zowel in het eens doortrekken om de roet er uit te blazen, als tijdens het afremmen op de motor) en laat deze overal waar ik deze parkeer een paar druppeltjes olie achter, ondanks een leak-stop productje bij de olie en het gebruik van 15W40 olie in plaats van de 10W40 die ik er altijd in liet doen.

De dieselpomp was al eens wat verder open gezet geweest om net iets meer pit er uit te krijgen, maar omdat dit zorgde voor een toch wel érg overdreven zwarte-rook-ontwikkeling (als mensen er u al op aanspreken...) en omdat ik hoopte het fluitende geluid te verminderen/wegnemen, heb ik deze een tijdje terug, terug wat dichtgeschroefd tot het punt dat de motor nog net lekker blijft draaien.

De kleppen heb ik nog niet laten nakijken, aangezien mijn garagist er heilig van overtuigd is dat het hydraulische kleppen zijn, terwijl het duidelijk gaat om klepstoters met verwisselbare inleg-plaatjes.

Ik heb dus afgelopen weekend wat e-mails rondgestuurd naar verscheidene revisiebedrijven met de vraag wat het me zou kosten om een compressiemeting te doen, de verstuivers te testen, deze eventueel te reinigen of te vervangen, de kleppen + dieselpomp goed af te stellen en de lekkende krukaskeerring te vervangen.

Na ondertussen reeds van 2 bedrijven als antwoord gekregen te hebben dat ze enkel complete blokken reviseren en ik naar een garagist moet gaan voor de klussen die ik vroeg, heb ik van een derde bedrijf als antwoord gekregen dat deze motorblokken na 2 à 300.000km gewoon op hun einde zitten en complete revisie nodig hebben (kostenplaatje: dik 5000euro incl. btw)!

Wat is hier van aan?  

Kan ik beter gewoon verder rijden zonder moeite en kosten te doen en rustig uitkijken naar een vervanger, of zou deze toch voor een doenbare prijs een tweede leven kunnen krijgen? (Rekening houdende dat mijn baksteen op de tweedehandsmarkt momenteel hooguit rond de 1250Euro opbrengt met goed draaiende motor en zonder olielekkage en rekening houdende dat een baksteen met 2.3 turbo-benzine motor ongeveer hetzelfde kost aan vaste kosten als ik de wegenbelastingen en verzekering samentel)

groetjes,
Isabelle 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2892 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.