Koppakking preventief vervangen? = Gedaan
Koppakking preventief vervangen? = Gedaan
Update: vandaag bij Timen de koppakking vervangen. Inclusief vlakken (Was toch wel nodig) en drie nieuwe tapeinden bij de uitlaat. Een forse klus ik was wel blij dat ik er niet in mijn eentje aan was begonnen! Ach nu kan ie weer een 2,5 ton vooruit...Timen bedankt het was een welbestede dag!
De laatste tijd zijn de radiateurslangen na een rit wat harder dan ik gewend was. Niet keihard, maar ook niet zo zacht als ze zijn na een tijdje stilstand. En de auto gebruikt nu iets mee koelvloeistof dan voorheen (schatting is een liter per 1500 km). Dit gecombineerd met de 'wijsheid' dat bij een benzinemotor de koppakking doorgaans voorbij de 250.000 de geest geeft, doet me denken of het misschien niet beter is de kopppakking preventief te vervangen. Dus voordat het erger wordt en ik er op vakantie misschien echt mee stil kom te staan. Vraag: als ik nu al de koppakking vervang, dus zonder dat de motor te heet is geweest of anderszins heeft geleden, dan hoef ik misschien niet de kop te vlakken als die er af is? Dat zou wel wat gedoe schelen.
En verder, het ruikt naar uitlaatgas onder de motorkap. Ik voel het niet ergens uitblazen ofzo, maar je ruikt het wel. Zou dat de pakking kunnen zijn tussen het blok en het spruitstuk? Of zit er ook een pakking tussen de turbo en het spruitstuk, dat die misschien wat lekt? Alvast dank voor de adviezen! Maarten