Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Koppakking preventief vervangen? = Gedaan

Koppakking preventief vervangen? = Gedaan

Koppakking preventief vervangen? = Gedaan

- Ingediend door MaartenG , op 24 mei 2010 - 9 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Update: vandaag bij Timen de koppakking vervangen. Inclusief vlakken (Was toch wel nodig) en drie nieuwe tapeinden bij de uitlaat. Een forse klus ik was wel blij dat ik er niet in mijn eentje aan was begonnen! Ach nu kan ie weer een 2,5 ton vooruit...Timen bedankt het was een welbestede dag!

De laatste tijd zijn de radiateurslangen na een rit wat harder dan ik gewend was. Niet keihard, maar ook niet zo zacht als ze zijn na een tijdje stilstand. En de auto gebruikt nu iets mee koelvloeistof dan voorheen (schatting is een liter per 1500 km). Dit gecombineerd met de 'wijsheid' dat bij een benzinemotor de koppakking doorgaans voorbij de 250.000 de geest geeft, doet me denken of het misschien niet beter is de kopppakking preventief te vervangen. Dus voordat het erger wordt en ik er op vakantie misschien echt mee stil kom te staan. Vraag: als ik nu al de koppakking vervang, dus zonder dat de motor te heet is geweest of anderszins heeft geleden, dan hoef ik misschien niet de kop te vlakken als die er af is? Dat zou wel wat gedoe schelen.
En verder, het ruikt naar uitlaatgas onder de motorkap. Ik voel het niet ergens uitblazen ofzo, maar je ruikt het wel. Zou dat de pakking kunnen zijn tussen het blok en het spruitstuk? Of zit er ook een pakking tussen de turbo en het spruitstuk, dat die misschien wat lekt? Alvast dank voor de adviezen! Maarten

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 2 gebruikers online.

  • Wytze
  • mbroeren
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2906 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kachel motor blijft blazen met contact uit
    9 sep 2025
  • Sleutels verloren Volvo 760 1990
    29 aug 2025
  • Gezocht benzineleiding met pulsdemper (9179040)
    8 aug 2025
  • Kuren brandstofmeter
    3 aug 2025
  • Lekkage benzineleiding bij filter
    3 aug 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.