Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Blogs/blog van gj/De beige LPT met 15G turbo

De beige LPT met 15G turbo

14/05

2010

De beige LPT met 15G turbo

- Ingediend door gj , op 14 mei 2010 - 13 Reacties -

Het verhogen van de turbodruk van de standaard 13C turbo werkte toch verslavender dan verwacht. Maar na een MBC op 0,6 bar, chips en EBC op 0,9 bar zat de babyturbo wel aan z'n maximum. Dus een tijdje geleden op Turbobricks aan het zoeken geslagen naar een 15G van een 850. Geen turbo formaatje vrachtwagenmotor, maar wel capabel om ook bij wat hogere toeren nog efficient te zijn en de auto met nog wat andere aanpassingen in de toekomst over de 200 pk te krijgen.

Nu had ik het vermoeden dat er wel wat scheurtjes in het spruitstuk zouden zitten, dus leek het me slim om gelijk een niet gescheurd exemplaar te gaan zoeken. Deze zou ik dan zelf gaan poorten, maar onverwachts kwam ik een gestraald en gepoort exemplaar tegen.

Omdat het gestraalde spruitstuk toch van een kleurtje voorzien zou moeten worden, gelijk besloten om de turbo ook maar te doen. Hieronder wat foto's van turbo en spruitstuk in "factory manifold grey".

 

 

Afgelopen weekend de turbo en spruitstuk gemonteerd, vooral een redelijk recent topic van Chilm heeft me hierbij goed geholpen. Gelijk nieuwe pakkingen, turbo koelvloeistofleidingen en turbo olieretour plus slangen warmtewisselaar/oliekoeler gemonteerd. Maandag en dinsdag LH even laten wennen aan de nieuwe onderdelen, woensdag de EBC weer ingeregeld en vandaag voor het eerst op 0,8 bar gereden. Wat een verschil met de 13C!

Die kwam weliswaar iets eerder op druk, maar deze houdt het een stuk langer vol. Ongemerkt ga je in no time naar illegale snelheden.

Morgen zal ik nog wat onder de motorkap foto's posten. Cool

  • blog van gj
  • Login of registreer om te kunnen reageren

Profiel

gj
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2891 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.