Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/LPG/Probleem bij warm weer in de file: stotteren/bokken

Probleem bij warm weer in de file: stotteren/bokken

Probleem bij warm weer in de file: stotteren/bokken

- Ingediend door Martin940 , op 9 mei 2010 - 42 Reacties -
Forum: 
LPG

Gezien de hoeveelheid ervaring & kennis op dit forum heb ik goede hoop een oplossing te vinden voor het volgende probleem:

Eerst de noodzakelijke info:

Het betreft een 945 uit '96, 2.3 LPT met een Vialle LPI G3-installatie. 530.00+ op de teller, en vorige maand is de distributieriem vervangen & zijn de kleppen gesteld door de Volvo-dealer.

Het probleem: (wat eigenlijk al aanwezig is zolang ik 'm heb, dus niet sinds de klepstelbeurt): als ik in de file stilsta (A2...) en het is aardig weer (20+ gr) begint de motor na een aantal minuten te "bokken" en als ik niets doe slaat ie af. 

Ik kan voorkomen dat de motor afslaat door gas bij te geven (motor klimt dan stotterend in toeren, maar boven de 2000 rpm looopt alles weer soepel), of ik schakel over op benzine.

Van beide "oplossingen" word ik niet echt vrolijk.  Ik heb al gehoord dat de bougies de mogelijke oorzaak kunnen zijn en dat speciale LPG-bougies dit zouden oplossen maar mij is niet helemaal duidelijk wat die in dit geval verbeteren. Er zitten nu overigens Bosch WR7DC-bougies in.

Iemand die dit fenomeen kan verklaren en een oplossing heeft?

Alvast bedankt,

Martin

(overigens wil het op dit soort dagen ook wel gebeuren dat mijn koppelingspedaal ineens wegzakt...maar dat heeft in ieder geval niets met LPI te maken,..) 

 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2901 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kuren brandstofmeter
    3 aug 2025
  • Lekkage benzineleiding bij filter
    3 aug 2025
  • Slotenset Volvo 760
    29 jul 2025
  • Tankvlotter voor een Volvo 740 uit 1989
    14 jul 2025
  • Volvo 960/S90V90 loopt niet op benzine
    14 jul 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.