Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/V90 liep schokkerig en had startproblemen

V90 liep schokkerig en had startproblemen

V90 liep schokkerig en had startproblemen

- Ingediend door jwielsma , op 8 mei 2010 - 5 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Mijn V90 liep de laatste tijd niet meer zo soepel als ik gewend was.

Blijkbaar waren de instellingen ook geleidelijk verlopen omdat ik hem na het starten zo snel mogelijk in "D" of "R" moest zetten zodat de CIS klep het over kon nemen. 

Op een gegeven moment kon ik hem zelfs niet meer starten. Hij sloeg direct weer af.

Ook na herhaaldelijk proberen.

Uiteindelijk heb ik door middel van de auto op slot en van het slot te halen de boel weer aan de praat gekregen.

Daarna heb ik de accu even los gemaakt (enkele minuten) en weer vast. Na deze "reset" bleef hij ook weer prima stationair lopen ook  in zijn "N" na het starten.

O ja en de radio code moet je wel bij de hand hebben... 

Na verloop van tijd begon hij echter weer ietwat schokkend te rijden. D.w.z. ik merkte het wel mijn vrouw snapte niet waar ik het over had we reden toch?

Uiteindelijk bleek er een "U" vormig vacuümslangetje lek te zijn en wel in de "binnenbocht" van dat slangetje.

Pas na demontage kon je het zien. 

Volgens mij gaat dit slangetje naar de automaat. 

Zo op het eerste gezicht ziet het er nog prima uit maar met lopende motor al drukkend en knijpend bleek het gesis daar vandaan te komen.

Voor de kosten hoef je het niet te laten, iets van drie euro nogwat.

We kunnen weer genieten.

 

Over toeval gesproken 

De dag erna schoot er ook een vacuümslangetje los bij da variomatic van mijn mijn net voor de eerste keer zelf gespoten DAF 55 Coupé waardoor hij niet meer in zijn overdrive wilde. 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • MrKn7ght
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2894 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.