Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Carterdruk: wat zijn de marges, wat is teveel en wat is normaal?

Carterdruk: wat zijn de marges, wat is teveel en wat is normaal?

Carterdruk: wat zijn de marges, wat is teveel en wat is normaal?

- Ingediend door Baseman , op 1 mei 2010 - 12 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Voor de tweede keer in een half jaar tijd, heeft mijn 940 me toch weer positief weten te verbazen.

Ik heb er een compressietester aan gehangen en meet achtereenvolgens, tellend vanaf de distributie:

Cilinder 1: 10,4 bar 
Cilinder 2: 10,9 bar
Cilinder 3: 10,5 bar
Cilinder 4: 11,6 bar.

Dat lijkt me voor bijna 5 ton meer dan netjes.

Ik heb tevens de oliepeilstok eruit gehaald en de vacuumleiding van mijn turbodrukmeter in mijn dashboard, 'aangesloten' met een stukje branstofslang aan de opening van de peilstok.

Na een testritje, blijkt dat er nauwelijks een wijziging in de aanduiding van de meter waarneembaar is.
De meter geeft atmosferisch aan, en +0,05 als ik een beetje doortrap, dus echt zorgen, maak ik me daar niet over.
Echter, ik wil toch even weten waar de marges liggen, dus vandaar, deze vraag.

Ik neem aan, dat carterdruk bij voorkeur op of rond omgevingsdruk moet liggen.
1. Is dat correct?

Ik neem ook aan, dat wanneer men spreekt van overmatige carterdruk, dat daar een maatstaf voor is.
2. Welke druk begint zorgwekkend te worden?

Ik meet vooralsnog 0,05, met MBC wellicht 0,1.
3. Is dat teveel?

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2891 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.