Tip: 2-componenten elektrisch-geleidende lijm.
Tip: 2-componenten elektrisch-geleidende lijm.
Een paar maanden geleden heb ik een Saab Cabrio uit 1996 er bij gekocht met wat achterstallige zaken.
Een van de punten was dat een van de aansluitpunten van de achterruitverwarming van het glas was afgebroken.
Dat komt bij een cabriolet natuurlijk net iets meer spanning op te staan bij het openen en sluiten van het dak.
Eerst geprobeerd te repareren met de één-componentenlijm geleidende lijm van Bison.
Maar dat spul is eigenlijk bedoeld voor het repareren van baantjes op printplaten en dus lag de aansluiting na één keer openen en sluiten van het dak er al weer af.
Vervolgens geprobeerd aan de ruit te solderen, maar dat was ook geen succes.
Tenslotte in de USA een twee-componenten geleidende lijm gevonden die precies voor dit doel bedoeld is.
En dat spul werkt prima, echt ideaal!
Probleem komt bij een Volvo natuurlijk nauwelijks voor, maar ik dacht ik geef de tip toch maar even door.