Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/LPG/dampgas-injectie versus vloeistof-injectie LPG-inbouw: het wordt steeds interessanter, tegenstrijdige verhalen

dampgas-injectie versus vloeistof-injectie LPG-inbouw: het wordt steeds interessanter, tegenstrijdige verhalen

dampgas-injectie versus vloeistof-injectie LPG-inbouw: het wordt steeds interessanter, tegenstrijdige verhalen

- Ingediend door michielockeloen
Lid
, op 20 apr 2010
- 9 Reacties -
Forum: 
LPG

Ik hoor van verschillende gasspecialisten tegenstrijdige verhalen.

De één beweert dat Vialle LPi het beste systeem is, het énige dat het gas vloeibaar in het spruitstuk injecteert, dat zou de benzine-situatie het dichtst benaderen, het verdampen van het gas zou een koelende werking hebben (wat het vermogen ten goede komt?) en er zou GEEN onderhoud aan deze installatie zijn (Lean Mesman).

De ander beweert dat je met Vialle na een x-aantal km hoge kosten krijgt door dure onderdelen (tankpomp oa) die stuk gaan, en dat de prijs voor die onderdelen hoog is door het monopolie van de enige leverancier.

Bovendien zou vloeistof injectie of dampgas-injectie niets uitmaken in vermogen of anderszins, of het gas nu verdampt in het inlaatspruitstuk of als damp ingespoten wordt in het inlaatspruitstuk maakt niets uit. (Iets anders is LPdirect injection, injectie van vloeibaar LPG direct in de cilinder, maar dat is alleen bij vrij nieuwe auto's af-fabriek te leveren).

Bij dampgas-injectie heb je geen dure tankpomp die stuk kan gaan, en er zijn meerdere leveranciers van onderdelen en verschillende merken systemen (Landi werd mij aangeraden, het eigen merk van Vogels Autogas). Vogels Autogas is gestopt met het inbouwen van Vialle, omdat het na verloop van tijd problemen en kosten met zich mee brengt.

Ook de prijzen waren behoorlijk verschillend, ik heb nu offertes gekregen van E2050, E1950, E1875 en E1650 incl. BTW.

Wie heeft er iets zinnigs te melden, of advies welk verhaal klopt?

Groetjes, dank, Michiel 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.