Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Electro/Auto down en auto up ramen bestuurders portier

Auto down en auto up ramen bestuurders portier

Auto down en auto up ramen bestuurders portier

- Ingediend door RobertG
Lid
, op 20 apr 2010
- 15 Reacties -
Forum: 
Electro

Hoi,

Vandaag aan het klussen geweest met mijn elektrieke ramen. Dat stond al een tijdje op mijn lijstje. Even de referenties: mijn basis komt van dit draadje en van dit draadje. Ik heb een 945 uit 1997 en mijn bestuurdersportier is voorzien van een automatisch raam met auto-down functie. Wat ik wil is dat er ook een auto-up functie op zit. Ik heb een extra relais met relaisvoet en verder gebruik ik de originele schakelaar. Daar staat al "auto" op en dat is wat mij betreft prima.

Ik heb het volgende schema gevolgd.

Na wat puzzelen en meten heb ik uitgevonden dat het pinnetje op de foto (rode cirkel) verantwoordelijk is voor het "omhoog" signaal. Het draadje dat daaruit komt heb ik onderbroken en daar het 2e relais tussen gezet.

 

Vervolgens 12V en massa aangesloten en proberen maar (eerst had ik al beide relais getest in het originele auto-down voetje).

Het raam ging prima omlaag, ook automatisch. Mooi. Omhoog was echter een probleem. Het raam reageerde wel, maar met schokjes en ook maar even. Toen was zekering 9 doorgebrand. Ik heb toen het 2e relais er weer tussenuit gehaald, de zekering vervangen en vervolgens functioneert alles weer als vanouds. Vraag is: wat doe ik fout?

Is de polariteit relevant? Ik heb het 2e draadje tussen raamschakelaar en de motor onderbroken en ik weet nu niet meer zeker of ik het relais conform schema heb aangesloten of precies andersom. De 12V en massa heb ik wel exact hetzelfde aangesloten.

Bas, Mathy, weten jullie hier meer over te vertellen? Of nog iemand anders?

Dank.

Robert

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 4 gebruikers online.

  • Martin940
  • Duesmann
  • Godspeed
  • Bjorn050
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.