Voorste krukaskeerring vervangen: Hoe doe je dat?
Voorste krukaskeerring vervangen: Hoe doe je dat?
Zoals men wellicht op het forum reeds heeft kunnen lezen, heb ik gisteren de voorste krukaskeerring vervangen.
Vervelend genoeg, drupt het nu niet meer, maar zeikt het eronderuit, dus ik heb iets fout gedaan.
De vraag is dus, hoe vervang je succesvol een voorste krukaskeerring?
Hoe ver tik je zo'n ding over de krukas (behalve ietsje verder dan de oude zat)?
En, heeft iemand een idee wat dat grapje kost, bij de dealer (ik meende 160 euro gehoord te hebben)
Uw input wordt weer zeer gewaardeerd.
------------------------------------------------------------------
Kleine update, 18 april 2010, 23:05:
Ik heb de kappen er weer afgehaald, net als de D-riem en het oliepomptandwiel en tot mijn verbazing, zag ik hetgeen onderstaande foto's laat zien:
Droog dus, behalve lichte verkleuring aan de onderkant.
De herkomst ervan, zie je al een beetje in de rechter bovenhoek van de foto:
Juist, die is dus lek, of eigenlijk, niet goed gemonteerd, en lekt echt enorm zoals op de foto boven te zien is.
Die 4 euro 30 kan ik ook nog wel missen, dus deze zet ik er weer opnieuw in.