Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Investeren of verkopen aan de handige man?

Investeren of verkopen aan de handige man?

Investeren of verkopen aan de handige man?

- Ingediend door davidvdheiden , op 13 apr 2010 - 16 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

vanmiddag de 740 (2.3 GL, 1989, MY 1990) uitgebreid laten checken

 

Conclusie:

- uitlaat vertoont wat scheurtjes, maar is voor bijv. APK nog op te vijzelen

- koppeling heeft langste tijd gehad. Slipt (nog) niet, maar zit al wel erg hoor

- door het niet tijdig vervangen van 'iets' in de carter (help me even aan de juiste naam?) is er nu teveel druk op de (achterste?) keerring, waardoor hij was olie lekt. Niet direct zorgwekkend, maar naar ik begrepen heb bij het vervangen van de koppeling wel een kleine moeite om mee te nemen om dan de keerring te vervangen. (en dan dus nog 'dat'gene uit de carter?)

De eerste offertes voor bovenstaande zitten, uitlaat niet meegerekend, zo rond de 500-700 euro. Om niet gelijk mijn liefde voor de wagen maar ook het verstand te laten spreken: is hij dit wel waard? Verder is hij motorisch top, heeft 'pas' 270.000 gereden en zou dus nog best even meekunnen. Venijn zit hem dus in de koppeling en het vervangen van keerring + 'ding' in de carter, wat uiteindelijk de oorzaak is voor de te hoge druk op de keerring.

 

Ben benieuwd naar jullie visie (en eventuele suggesties/oplossingen)

 

Alvast bedankt voor het meedenken! 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Marco
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2891 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.