Vialle vloeistof-injectie LPG-inbouw, Mesman: "geen onderhoud nodig, wellicht ook geen koprevisie nodig" Kan dat kloppen?
Vialle vloeistof-injectie LPG-inbouw, Mesman: "geen onderhoud nodig, wellicht ook geen koprevisie nodig" Kan dat kloppen?
Lean Mesman gaf mij vandaag een offerte voor LPG inbouw in mijn 940 sedan (2.0i, B200F motor, 1994, 76000km).
Mesman beweert dat het Vialle systeem het enige VLOEISTOF-injectie systeem is (de andere systemen schijnen damp-injectie te hebben), dat er bij dit systeem GEEN onderhoud nodig is en dat een koprevisie wellicht helemaal niet hoeft, maar dat laatste wist hij niet zeker, met dit type motor. Er schijnt met dit systeem ook geen vermogensverlies op te treden. De vloeistof-injectie benadert het meest de situatie als de motor op benzine loopt. Mesman zegt de beste ervaringen te hebben met Vialle, en ook op de langere duur geen problemen.
Van verschillende mensen hoor ik dat er bij LPG na ca. 100.000km standaard een koprevisie nodig is, dat dit behoorlijk wat kost (hoeveel?). Is zo'n koprevisie inderdaad standaard? Wat wordt er dan precies gedaan aan de kop?
Overigens leek de prijs mij redelijk: E1875 incl.BTW, inclusief 100 liter tank onder de hoedenplank (36cm doorsnede). De inbouw zou twee dagen duren en hij zou een leenauto voor me hebben gedurende die tijd.
Misschien is Mesman's verhaal iets té optimistisch, hij wil me tenslotte een LPG systeem verkopen.
Eerder had ik overigens al een offerte aangevraagd bij van Orsouw in Eindhoven, die vroeg E1950 incl.BTW voor een Prins LPi systeem.
Groetjes,
Michiel