Nog meer gaten in het Volvo-vergiet: Stuurhuis.
Nog meer gaten in het Volvo-vergiet: Stuurhuis.
In mijn speurtocht naar olielekken onder mijn auto, vind ik vandaag ook een paar druppels onder de linker stuurhoes en een nat stuurhuis. (Of in ieder geval die knokkel die onder de beschermplaat vandaan komt.)
Nu is dat ding compleet vervangen, bij 328 duizend kms, anderhalve ton terug ongeveer dus, en tevens is er 50000 km terug een compleet nieuwe pomp in gezet, beide nieuw en door Volvo geplaatst.
Dat lijkt me niet helemaal normaal, maar ik kan me vergissen, maar goed.
Nu heb ik met de zoekfunctie wel een en ander gevonden en kom tot de conclusie dat er aan beide einden keeringen zitten, maar enkel in geval van een CAM-gear.
Aangezien ik niet weet wat er onder hangt, vraag 1:
- Hoe zie ik welk stuurhuis ik heb, of is er voor mijn auto maar 1 type mogelijk en welke is dat dan?
De volgende vraag is dan:
- Is er inderdaad een keerring voor te krijgen en weet iemand welk nummer dat is? (VADIS installatie is nog niet klaar...;))
En als laatste, wat zijn de obvious punten om na te lopen, om te zien of het met aandraaien opgelost kan zijn?